Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Unit 4 Agresso wil Amercom BV overnemen

Datum nieuwsfeit: 02-05-2001
Vindplaats van dit bericht
Bron: Unit 4 NV
Zoek soortgelijke berichten
Unit 4 NV

Sliedrecht, 2 mei 2001 - Unit 4 Agresso breidt internetactiviteiten en gespecialiseerd diensten-aanbod verder uit met overname van Amercom

Secure e-Business softwareleverancier Unit 4 Agresso heeft het voornemen Amercom BV uit Amersfoort over te nemen. Amercom is sinds 1994 volledig gespecialiseerd in het ontwikkelen van dynamische en technisch hoogstaande internet-, intranet- en extranet toepassingen. Unit 4 Agresso geeft met de overname van Amercom verder invulling aan haar strategische doelstelling het marktaandeel en het klantenbestand in bestaande marktsegmenten te vergroten en haar positie in groeimarkten als internet (beveiliging), professional services automation (PSA) en e-Commerce & m-Commerce verder uit te bouwen. Deze capaciteitsexpansie zal Unit 4 Agresso nog beter in staat stellen om volledig geïntegreerde frontoffice en e-Business applicaties te implementeren bij bestaande en nieuwe klanten. Over 2000 heeft Amercom een omzet van ca. 1,5 miljoen euro gerealiseerd. Per ultimo 2000 telde Amercom 15 professionals op het gebied van webdesign, databases, interactie, marketing en project-management. De overname van Amercom zal dit jaar een verwachte additionele bijdrage leveren van circa 0,01 euro aan de winst per aandeel Unit 4 Agresso.

Amercom levert een complete waaier van diensten en producten zoals bijvoorbeeld vooronderzoek, concepten, design, databases, programmeren, infrastructuur en hosting.

De diensten van Amercom breiden de activiteiten van Unit 4 Agresso verder uit op het gebied van internettoepassingen. De bundeling van technische know-how en klantspecifieke kennis is de kracht van deze nieuwe combinatie.

De resultaten van de genoemde onderneming zullen per 1 januari 2001 worden geconsolideerd. De voorgenomen acquisitie wordt gedeeltelijk uit eigen middelen gefinancierd en voor een deel in aandelen. In verband met de acquisitie zal Unit 4 Agresso ca. 27.000 nieuwe gewone aandelen uitgeven, die onderhands worden geplaatst bij de verkopende aandeelhouders / directie. Deze aandelen zullen onder een zogenaamde `lock up' vallen. Het zittende management zal onder leiding van oprichter en directeur Bart Mossink verantwoordelijk blijven voor de verdere succesvolle uitbouw van het bedrijf.

Groeimarkt e-Business services

De overname van Amercom zorgt voor uitbreiding van Unit 4 Agresso's capaciteit op het gebied van e-Business dienstverlening en past in Unit 4 Agresso's strategie die een grote nadruk legt op de e-Business markt. Unit 4 Agresso verwacht veel van de dienstverlening rond de integratie van het internet in applicatie infrastructuren. Binnen de divisie Internet & Security speelt de ontwikkeling van frontoffice applicaties tot nu toe in Nederland via Arge en in Belgie via Netpoint een steeds belangrijkere rol. Vooral webdesign en schaalbare sitehosting, waarbij internetsites of gehele e-Commerce omgevingen worden ontwikkeld en beheerd bieden voor klanten van Unit 4 Agresso toegevoegde waarde.

Volgens IDC zal de markt voor webhosting tegen 2004 ongeveer 6 miljard euro waard zijn, tegen 800 miljoen in 2000. De groei verschilt naar gelang de soort dienstverlening. De laagste groei ligt bij co-location, waarbij de klant ruimte huurt in een cybercenter om daar de eigen servers te plaatsen. Hogere marges en hogere groeivooruitzichten zijn er volgens IDC bij shared-hosting, waarbij de website van de klant of zelfs het gehele ICT-systeem wordt beheerd. Als laatste, en meest beloftevolle, segment is dedicated-hosting. Hier worden naast de `gewone' hosting diensten, ook nog andere diensten met een hoge toegevoegde waarde, zoals veligheid en facturering geleverd. Zowel shared-hosting als dedicated-hosting zijn terreinen waarop Unit 4 Agresso inmiddels al actief is.

Profiel Amercom

Amercom is een allround organisatie en sinds 1994 volledig gespecialiseerd in het ontwikkelen van dynamische en technisch hoogstaande internet-, intranet- en extranet toepassingen. Amercom bouwt veelal modulair en op basis van zelf ontwikkelde standaard producten en -technieken. Gecombineerd met de ontwikkelde vormgeving en het nodige maatwerk leidt dit tot aansprekende eindproducten.

Het diensten en producten pakket van Amercom bestaat uit maatwerk website & intranet ontwikkeling, hosting, en management (advies, content beheer, domeinregistratie, e-mail).

Uniek van Amercom is het Content Management Systeem (DES, Dynamic Editorial System) dat o.a. gebruikt wordt d oor Wolters Kluwer en Twynstra Gudde. Daarnaast levert Amercom een shopping systeem. Amercom heeft succesvolle internet-projecten gerealiseerd voor gerenommeerde organisaties zoals Sara Lee/DE (DE, Pickwick, Natrena, Sanex), Kruidvat, Trekpleister, Campina, GlaxoSmithKline, Wolter Kluwer Nederland, Megapool, NCM, Sky Radio, Auping en Twynstra Gudde.

Amercom is onderscheiden met o.a. de E-Brand Award 2000 van EFMI voor de beste FMCG-site en is genomineerd voor de Internetprijs 2001 met de site ManagementSupport.nl van Kluwer.

Samenwerking Erasmus Universiteit

Op 22 februari 2001 hebben het EFMI, ECIM en EBMC, drie universitaire onderzoeks- en opleidingsinstituten van de Erasmus Universiteit Rotterdam en Amercom een samenwerkingscontract getekend. Onderdeel van deze overeenkomst zijn websites die door Amercom worden ontwikkeld.

Daarnaast wordt door Amercom geparticipeerd in
internet-marketingonderzoek en opleidingen. Deze onderzoeken en opleidingen zullen een bijdrage leveren aan het vergroten van kennis, inzicht en professionalisatie op het gebied van internetmarketing.

Portals en Content Management Systeem

Voor Samsom, onderdeel van de beursgenoteerde uitgever Wolters Kluwer, heeft Amercom recent drie nieuwe portals gelanceerd: HRnet, OR-info en Arbo-Online. De portals geven de bezoeker informatie op het gebied van human resources, medezeggenschap en arbeidsomstandigheden. De portals (gebouwd met het content management systeem DES van Amercom) zijn een verlengde van de content online. Het is een communicatieplatform waar Samsom informatie biedt over P&O, medezeggenschap en arbeidsomstandigheden. De doelgroep bestaat uit 35.000 P&O-ers, 15.000 ondernemingsraden en 10.000 Arbo-specialisten.

De drie portalen zijn wat betreft vormgeving identiek opgezet, alleen de inhoud verschilt per portaal. HRnet richt zich op de professional werkzaam in de Human Resources. OR-info is gericht op vooral secretarissen en voorzitters van ondernemingsraden en Arbo-online wil de arbeids- en veiligheidcoördinator aanspreken. Elke portal biedt naast informatie over wet- en regelgeving en adressen van organisaties ook een agenda over komende congressen, symposia en cursussen.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie