Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Nationale Focus-In Homepageverkiezing

Datum nieuwsfeit: 02-05-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Persbericht: Nationale Focus-In Homepageverkiezing

NIJMEGEN 2 MEI 2001: De derde editie van de roemruchte Focus-In Nationale Homepageverkiezing is van start gegaan. De gehele maand mei kunnen internetters hun homepage inschrijven (staat ook open voor Vlamingen en andere Nederlandstaligen), waarna een deskundige jury zich over de besten zal buigen. De winnaar ontvangt een aanmoedigingsprijs van f.500,- en de mogelijkheid zich homepagebouwer van het jaar te noemen. Tevens zal het publiek van de site in juni een publiekswinnaar aanwijzen. De winnaars zullen op 22 juni bekend worden gemaakt.

De Nationale Homepageverkiezing; nodig!
Het feit dat homepages worden ondergewaardeerd, en daarmee de mens achter de computer, speelt een hoofdrol in de verkiezing. In de beginjaren van het internet werd vol vuur gesproken over de onverwachte voordelen die de digitale snelweg zou gaan bieden. De belangrijkste revolutie zou komen van het feit dat iedereen zijn eigen uitgever zou kunnen zijn. Enkele jaren later blijken de goeroes hun pleidooien vergeten. De homepage, een creatieve en inhoudelijke uiting van de gewone internetter, wordt meer genegeerd dan ooit. Het is daarom van belang dat Nederlandse internetters voor 1 juni hun homepage inschrijven en zichzelf een podium verschaffen.

Deskundige jury en publieksstemming
De beste inzendingen van 2001 worden voorgelegd aan een deskundige jury. Jaap de Bruijn (winnaar van de editie 2000), Karin Spaink, Marie-José Klaver (NRC), Dolf Rogmans (Planet Internet) en Ben Woldring zullen uitmaken wat de beste homepage van Nederland wordt. De winnaar ontvangt een aanmoedigingsprijs van f.500,- en de Zilveren Pijl trofee. Uiteraard kan het publiek ook hun favorieten kenbaar maken: van 6 tot en met 20 juni kunnen zij op de site hun publiekswinnaar kiezen.

Focus-In, de ontmoetingsplaats
De Nationale Homepageverkiezing past in het gedachtegoed van de community Focus-In. Vele sites noemen zich deze dagen 'community', maar weinigen stellen hun bezoekers ook echt centraal. Volgens Jasper Jan de Konink, oprichter/eigenaar van Focus-In, is het werkelijk serieus nemen van de bezoeker de reden dat een succesvol 5-jarig bestaan kan worden gevierd: "Omdat meer dan 20.000 mensen per dag intensief met elkaar communiceren op onze sites en wij dat als de kern van onze gemeenschap beschouwen, kunnen we vol vertrouwen naar de toekomst kijken. Dat betekent dat onze bezoekers en leden een permanente plek hebben gevonden om met elkaar te chatten, discussiëren en af te spreken. Een bezoeker is geen getal, maar een persoon met wensen en verlangens."


- - - - - - - - - - -

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie