Amerikaanse anti-discriminatie wetgeving doet volgen

Chronisch zieken en Gehandicapten Raad Nederland

3 mei 2001

Amerikaanse anti-discriminatie wetgeving doet volgen

De succesvolle Amerikaanse wetgeving die discriminatie en ongelijke behandeling van mensen met een handicap of chronische ziekte verbiedt, bestaat tien jaar. In Nederland is die wetgeving nog in het allervroegste stadium van ontwikkeling. Tegen deze achtergrond organiseren de Chronisch zieken en Gehandicapten Raad en het Atlantic and Pacific Exchange Program van 6 tot en met 12 mei een studiereis naar de VS. Met delegatieleider Jan Troost, voorzitter van de CG-Raad, reizen enkele Kamerleden, juristen, ambtenaren en vertegenwoordigers van het bedrijfsleven.

Alleen adequate anti-discriminatie ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen