Unilever rondt verkoop soepen en sauzen aan Campbell af

Datum nieuwsfeit: 04-05-2001
Bron: Unilever NV
Unilever NV

Persdienst Unilever Rotterdam Tel. 010 - 2174844 Fax 010 - 2174843

E-mail: press-(office.rotterdam@unilever.com) www.unilever.com

p e r s b e r i c h t p e r s b e r i c h t p e r s b e r i c h t p e r s b e r i c h t

UNILEVER RONDT VERKOOP VAN EUROPESE
SOEPEN EN SAUZEN AAN CAMPBELL AF

Rotterdam, 4 mei.- Unilever heeft vandaag de verkoop afgerond van een aantal Europese bedrijven in droge soepen en sauzen aan Campbell Soup Company voor een schuldenvrije overnamesom van § 1 miljard. Hiervoor was eerder toestemming verleend door de Europese Commissie. De overeenkomst tot verkoop van deze bedrijven werd op 29 januari jl. aangekondigd en is het gevolg van afspraken met de Europese Commissie in verband met Unilevers acquisitie van Bestfoods vorig jaar.

De transactie omvat drie instantsoepmerken: Batchelors in het Verenigd Koninkrijk, Royco in Frankrijk en BelgiŽ en Heisse Tasse in Duitsland, de merken McDonnells in Ierland, Oxo in het Verenigd Koninkrijk en Ierland en BlŚ Band in ScandinaviŽ en een aantal merken in Nederland, BelgiŽ en Portugal. Ook het assortiment Lesieur mayonaises in Frankrijk wordt verkocht. De jaarlijkse omzet van de bedrijven bedraagt ongeveer § 435 miljoen.

De betrokken bedrijven hebben fabrieken in het Verenigd Koninkrijk (2), Nederland, Ierland, Frankrijk en Zweden en er werken in totaal circa 1300 medewerkers. De waarde van de vaste activa bedraagt ongeveer § 100 miljoen.