Verlaagd BTW-tarief in afbouw werkt

Datum nieuwsfeit: 04-05-2001
Meer werk voor schilder en stukadoor; uurprijs voor consument f 5,- lager Verlaagd BTW-tarief in afbouw werkt
De afbouwsector is bijzonder enthousiast over de effecten van het verlaagde BTW-tarief voor schilder- en stukadoorwerk. Uit onderzoek van het ministerie van Financiën blijkt een toename van de werkgelegenheid en een daling van de uurprijs voor de consument. De ondernemersorganisaties NOA en FOSAG, en de Federatie van Afbouw Bedrijfschappen (FAB) vinden de resultaten veelbelovend.

Minister Zalm van Financiën heeft het vorig jaar mogelijk gemaakt dat een aantal arbeidsintensieve diensten onder het verlaagde BTW-tarief van 6% zijn komen te vallen. Zo geldt er ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen