Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Van Gils start reclamecampagne met knipoog naar jaren '80

Datum nieuwsfeit: 04-05-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Persbericht, mei 2001

Van Gils: EEN MODERNE KLASSIEKER
Opvallende reclamecampagne met knipoog naar jaren tachtig

Made in the 80-ies is hot! Invloeden uit de jaren tachtig vinden hun weerga in mode en muziek.
Van Gils Parfums bracht in 1985 zijn eerste geur op de markt. De klassieker van Van Gils is anno nu nog populair. Medio mei start een opvallende reclamecampagne die laat zien dat Van Gils onveranderd
Strictly for Men is.

Beetje macho mag weer
Met deze nieuwe campagnelijn wil Van Gils Parfums het door de jaren heen opgebouwde imago versterken, een imago waarbij steeds de machtsverhouding tussen man en vrouw betrokken wordt. Het beeld van de moderne man is wat uit de nieuwe Van Gils visual naar voren komt. Het androgyne type van eind jaren negentig maakt nu weer ruimte voor de macho zoals we die kennen uit de jaren tachtig - niet ongevoelig, maar vooral zichzelf. Daarom heeft Sinot Design Associates uit Laren, designer voor Van Gils Parfums, een helder en expliciet beeld neergezet dat er geen doekjes om windt.

Strictly for Men
De bekende zwarte verpakking van de geur vormt vergroot de achtergrond en daarvoor is een vrouwelijk model in een verleidelijke pose afgebeeld. Het thema van de macht wordt aangevuld door het spel van de verleiding- waarin de vrouw, net zoals in voorafgaande Van Gils-campagnes, de hoofdrol speelt. Zich blootgevend, zonder te veel te tonen staat ze in rechtstreeks contact met de (mannelijke) toeschouwer en probeert hem te fixeren met haar doordringende blik. Het lijkt een rolverwisseling waarin de vrouw de leiding heeft, maar er geen moment op uit is de mannelijkheid zelf ter discussie te stellen. Het is een spel dat op het scherpst gespeeld wordt, maar het blijft een spel. En Van Gils blijft Strictly for Men.

Complete geurlijn
De tijdloze Van Gils-klassieker is een geraffineerde mengeling van frisse citroen-en houtelementen, gecombineerd met vleugjes amber en musk. De complete geurlijn bestaat uit de volgende producten: eau de toilette, aftershave, aftershave balm, deodorant, bath & showergel, soap, en bodylotion. De containers van de eau de toilette en aftershave 50ml en 100ml zijn navulbaar. Prijzen vanaf f 25,-.

Koninklijke Sanders
De Van Gils geurlijn is ontwikkeld en op de markt gebracht door Koninklijke Sanders in Leiden. Koninklijke Sanders is een dochteronderneming van het Ierse I.W.P. International Plc en een toonaangevende partij in de Benelux op het gebied van persoonlijke verzorgingsproducten.

Distributie: Revlon Nederland B.V., Postbus 83, 2150 AB Nieuw-Vennep, telefoon: 0252 - 687 371.

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie