Geen NK vierspannen in Beekbergen vanwege MKZ

Geen NK vierspannen in Beekbergen

04/05/2001

Beekbergen, 4 mei 2001
De Nederlandse Hippische Sportbond heeft het verzoek van de organisatie van het CAI Beekbergen om het Nederlands Kampioenschap vierspannen paarden 2001 te mogen organiseren, afgewezen. Het bestuur van de NHS meent dat zij hiervoor geen toestemming kan verlenen omdat de wedstrijdterreinen van Beekbergen in het toezichtsgebied liggen m.b.t. de MKZ.
"Beekbergen" had zich voor deze titelstrijd kandidaat gesteld nadat bekend was geworden dat het CH Zelhem was afgelast, waar normaliter het NK verreden zou worden.
Waar het NK wel wordt gehouden dit jaar is onduidelijk. Ook het Nederlands Kampioenschap voor de rubrieken enkel-en tweespan paard staat op de tocht vanwege de afgelasting van de menwedstrijd Deurne. De kampioenschappen voor de rubrieken twee-en vierspan pony's en tandems vinden plaats in Tilburg (11-12 augustus).

www.hoefnet.nl/caibeekbergen