Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen

Datum nieuwsfeit: 06-05-2001

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 6-05-2001

Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen, 13.00 uur
Aangehouden voor diefstal lege bierkratjes

MAARSSEN Een 37-jarige man zonder vast woon- of verblijfadres is gisteravond betrapt op diefstal van drie lege bierkratjes.

Medewerkers van een beveiligingsbedrijf zagen de man fietsen, die achterop de bagagedrager twee kratjes had staan en op het stuur nog een derde en spraken de man aan. De man gaf vrij vlot toe de kratjes gestolen te hebben bij een bedrijf aan de Maarssenbroeksedijk.

De man werd overgedragen aan de politie. De man was geen onbekende van de politie en bovendien bleek dat de man wegens een eerdere veroordeling nog een gevangenisstraf van 29 dagen open had staan.

Na afronding van het onderzoek, zal de man worden overgebracht naar een gevangenis om deze straf te ondergaan.

Oproep getuigen

WOERDEN De politie roept twee mannen op, die betrokken waren bij een voorval op het fietspad langs De Kruipin, zich te melden op het bureau in Woerden. Bij het voorval dat plaatsvond in de nacht van vrijdag 4 op zaterdag 5 mei tussen 01.00 en 01.30 uur raakte een 24-jarige fietser uit Woerden gewond.

Toedracht: de Woerdenaar fietste over het fietspad in de richting van Woerden en kwam ongeveer 30 meter voor de bocht in de Kruipin de twee onbekende mannen op de fiets tegen, die geen verlichting voerden.

De Woerdenaar zag hen achter elkaar gaan rijden en vermoedde dat zij ruimte maakten om elkaar te passeren. Echter tijdens het passeren duwde de achterste fietser hem opzettelijk in zijn zij, waardoor hij zijn evenwicht verloor. Hij kwam met zijn gezicht hard op het wegdek terecht en raakte vermoedelijk even buiten kennis.

Toen de Woerdenaar weer wat bij zijn positieven kwam, zag hij de mannen niet meer. Hij is toen verder naar zijn woning gefietst en werd daarna ter observatie opgenomen in het Hofpoortziekenhuis. De Woerdenaar had diverse verwondingen opgelopen aan zijn gelaat.

De politie wil graag in contact komen met deze twee onbekende mannen en eventuele andere getuigen van het voorval. Zij kunnen zich melden op het bureau Woerden of bellen naar het telefoonnummer 0900 8844.

Diefstal uit winkel N.S.-station

WOERDEN De politie is bezig met een onderzoek naar de mogelijke diefstal van goederen uit de winkel van het N.S.station gisteravond. In verband hiermee werden twee jongens uit Woerden van 13 en 17 jaar als verdachten aangehouden.

Volgens personeel van de winkel kwam een groep jongeren binnen en pakten er twee van hen diverse goederen uit de rekken en verlieten zij zonder te betalen de winkel.

Het personeel schakelde de politie in, maar stelden zelf ook een onderzoek in. Zij wisten waar de 13-jarige woonde en gingen naar zijn woning. De 17-jarige bevond zich nog in de omgeving en werd door het personeel van de Wizzl herkend waarop politiemensen werden ingeseind, die in de buurt juist een fout geparkeerde automobilist aanspraken.

De vader van de 13-jarige was het niet eens met de gang van zaken en kwam naar het politiebureau voor een toelichting.

Na verhoor bekende de 17-jarige de diefstal. De 13-jarige zou de goederen teruggezet hebben in het rek. De politie hoopt uit beelden van de bewakingscamera duidelijkheid te verkrijgen over het aandeel van de 13-jarige.

Aangehouden voor openlijke geweldpleging

MAARSSEN De politie heeft gisteravond een 17-jarige jongen uit Maarssen aangehouden op verdenking van openlijke geweldpleging. Van twee gebouwen aan het Harmonieplein zouden ruiten vernield zijn.

De Maarssenaar, die onder invloed van alcohol verkeerde, werd ingesloten. De politie stelt een nader onderzoek. De 17-jarige zou deel hebben uitgemaakt van een groepje jeugd die mogelijk ook betrokken was bij de openlijke geweldpleging.