Europa's grootste zeilevenement live bij Noordzee FM

Datum nieuwsfeit: 06-05-2001

NOORDZEE FM

Europa's grootste zeilevenement live bij Noordzee FM

Noordzee FM zal live-verslag doen van Europa's grootste zeilevenement op klassieke oude zeilschepen voor studenten, de Heineken Race of the Classics. Van maandag 6 mei tot vrijdag 12 mei zal Colin Banks 's ochtends tussen 06.00 uur en 09.00 uur in het programma The Morning Call uitgebreid stil staan bij dit unieke zeilevenement.

De dertiende editie van de Heineken Race of the Classics zal maandag 7 mei starten in de Rotterdamse Veerhaven. Vervolgens wordt er koers gezet naar het Engelse Ramsgate. De finish staat gepland op zondag 13 mei voor de kust van IJmuiden, waarna de schepen doorvaren naar de Oostelijke Handelskade in Amsterdam. 'Een soort mini Sail met mooie authentieke zeilschepen, een pracht evenement,' meldt Rob Zomer, commercieel directeur bij Noordzee FM, met gepaste trots. 'Het evenement is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een alom gerespecteerd en groots evenement binnen de zeilwereld maar ook daarbuiten. Met Noordzee FM geven we het de aandacht die het verdient.'

Zo'n driehonderd studenten van managementopleidingen uit binnen- en buitenland zullen op 17 klassieke oude zeilschepen de strijd met elkaar aangaan met als doel het winnen van de Challange Cup. De eerste editie van de Race werd gevaren in 1989 en wordt sinds jaar en dag georganiseerd door studenten van de Amsterdamse Academie, Hoger onderwijs voor de Financiële Sector. De bedoeling is studenten zowel onderling, als met het bedrijfsleven in contact met elkaar te brengen. Voor de actuele stand van zaken van dit zeilevenement stem je dus vanaf 6 mei af op Noordzee FM.

Noordzee FM is een commercieel muziekstation dat zich richt op de jonge, volwassen luisteraar. Alleen de allergrootste internationale en Nederlandse pophits hoor je 24 uur per dag op Noordzee FM. Zoals de hits van Jennifer Lopez, U2, Robbie Williams, Craig David, Melanie C, maar ook die van Marco Borsato, BloF, en Acda & de Munnik. Kortom Jouw Muziek !

Luister ook iedere werkdag tussen 06.00 uur en 09.00 uur naar The Morning Call met Colin Banks voor veel muziek, info en entertainment. Kijk voor de frequenties en meer informatie op www.noordzeefm.nl

Naarden, 1 mei 2001

Noot voor de redactie,