Schuitema start met ombouw van A&P naar C1000

Persberichten menu

Schuitema start met ombouw van A&P naar C1000

Amersfoort, 7 mei 2001

Schuitema n.v., de organisatie achter C1000, is deze week gestart met de omschakeling van de eerste 11 A&P supermarkten naar de C1000 formule. Als eerste zullen deze week vestigingen in Almere-stad, Boxtel, Heerhugowaard en Den Haag als C1000 worden heropend. Daarna volgen de vestigingen in Nuenen, Middelburg, Maassluis, Wijk bij Duurstede, Breda, Winterswijk en Goes.

In totaal zullen circa 100 A&P supermarkten worden omgebouwd naar C1000. Een omvangrijke operatie die fasegewijs zal plaatsvinden en in het eerste kwartaal van 2002 zal zijn afgerond. Aan deze ombouwoperatie is een intensieve voorbereiding vooraf gegaan. Zo zijn er de afgelopen maanden per vestiging een marktanalyse en ombouwplan gemaakt, workshops georganiseerd voor de bedrijfsleiders en de begeleidingsdienst, hebben alle winkelmedewerkers een C1000 opleiding gevolgd en zijn de assortimenten in de voormalige A&P distributiecentra op C1000 afgestemd.

Voor de consument is een speciale openingscampagne ontwikkeld die bestaat uit een vooraankondiging twee weken voor opening, een acht pagina's tellende openingsfolder, 'n speciale nieuwskrant, demonstraties en diverse promoties zoals een gratis pakket C1000 selectie producten.

Als de omschakeling van A&P naar C1000 is gerealiseerd zal het aantal C1000 supermarkten zijn gestegen naar 487 die gezamenlijk een jaaromzet realiseren van 2,68 miljard en een marktaandeel vertegenwoordigen van circa 15% in de Nederlandse supermarktbranche.

Voor meer informatie:

Dhr. K.J. van den Hoven