Magnus verwerft SAP Special Expertise Partnership

Datum nieuwsfeit: 08-05-2001
Bron: Magnus Holding NV
PERSBERICHT

Magnus verwerft SAP Special Expertise Partnership op het gebied van mySAP Business Intelligence

's Hertogenbosch/Naarden, 8 mei 2001 - Magnus heeft het SAP Special Expertise Partnership verworven op het gebied van mySAP Business Intelligence. Eerder, in november 2000, is Magnus al aangewezen als Special Expertise Partner op het gebied van mySAP Supply Chain Management. Magnus, al jaren service partner van SAP Nederland, heeft aanzienlijk geïnvesteerd in kennis op het gebied van mySAP Business Intelligence (BI) en heeft diverse succesvolle implementatietrajecten afgesloten. Magnus wordt inmiddels gezien als één van de toonaangevende partijen op dit gebied. De succesvolle samenwerking tussen Magnus en SAP Nederland heeft geresulteerd in de toekenning van dit Special Expertise Partnership.

Het Special Expertise Partnership programma is eind 1999 gestart. In de loop van het jaar 2000 zijn op diverse oplossingsgebieden, zoals customer relationship management, supply chain management en business intelligence, zogeheten 'Special Expertise Partners' aangesteld. Criteria om in aanmerking te komen voor een Special Expertise Partnership zijn diepgaande kennis van en ervaring met de betreffende SAP-oplossingen.

Deze benoeming brengt pragmatische kennis van technologie en bedrijfsprocessen van Magnus en de mySAP Business Intelligence-oplossing van SAP bij elkaar. De krachtenbundeling is met name van belang voor business-to-business organisaties die informatie inzichtelijker willen maken, om beter beslissingen te kunnen nemen, klanten beter te bedienen en kosten terug te brengen.

Partners van SAP Nederland kunnen voor een Expertise Partnership van SAP Nederland in aanmerking komen. Expertise Partnerships bestaan zowel voor marktsegmenten (Vertical Expertise Partnerships) als voor specifieke oplossingen (Special Expertise Partnerships). Deze partnerships vallen binnen het mySAP Partner Value Net, een compleet partnerpogramma voor hardware, software, infrastructuur en advies dat bedoeld is voor bedrijven die zich reeds hebben bewezen op het gebied van mySAP.com. Voor klanten van SAP Nederland betekent dit dat zij er zeker van kunnen zijn dat een partner van SAP over alle benodigde expertise en ervaring beschikt.

Over Magnus
Magnus assisteert ondernemingen in de industrie- en handelssector bij het verbeteren van de bedrijfsprestaties met behulp van IT-oplossingen. Hierbij gaat het om versterking van de positie van ondernemingen in hun waardeketen, creatie van nieuwe afzetmogelijkheden voor producten en diensten, verhoging van de klanttevredenheid en verbetering van bedrijfsprocessen. Naast het hoofdkantoor in Naarden heeft Magnus vestigingen in Atlanta, Bangkok, Brussel, Jakarta, Kuala Lumpur, Manilla en Singapore. Magnus telt ruim 500 medewerkers. Het bedrijf werd in 1990 opgericht en heeft sinds 1998 een beursnotering aan Euronext Amsterdam. Voor meer informatie: www.magnus.com.

Over mySAP.com
mySAP.com - samengesteld uit business-to-business marktplaatsen, op rollen gebaseerde portals, bedrijfsapplicaties en services voor applicatiehosting - stelt klanten in staat om snel een e-business omgeving te creëren.

Over SAP
SAP is wereldwijd marktleider in e-business software-oplossingen. Met behulp van mySAP.com verbeteren mensen overal ter wereld hun relaties met klanten en partners, stroomlijnen zij de operaties en bereiken zij aanzienlijke efficiencyverbeteringen binnen hun toeleveringsketens. Op dit moment gebruiken ruim 13.500 bedrijven verspreid over meer dan 100 landen software van SAP. Het totaal aantal SAP-installaties is wereldwijd gestegen tot boven 30.000. Met dochterondernemingen in meer dan 50 landen genereerde SAP in boekjaar 2000 een omzet van EUR 6,27 miljard. Het bedrijf is genoteerd aan een aantal beurzen, waaronder de beurs van Frankfurt en de NYSE onder het symbool 'SAP'. Meer informatie over SAP is te vinden op www.sap.com.

Voor meer informatie:
SAP Nederland BV
Karin Venverloo
Telefoon: 073 - 64 57 537
e-mail: (karin.venverloo@sap.com)

Magnus Nederland
Ginny Eysma
Telefoon: 035 - 699 60 60
e-mail: (g.eysma@nl.magnus.com)

Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Robert de Moll
Telefoon: 023 - 56 28 208
e-mail: (robertdm@monogram.nl)

SAP en mySAP.com zijn gedeponeerde handelsmerken van SAP AG. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke houders.