Unisys, Microsoft en Baltimore Technologies werken samen

Datum nieuwsfeit: 08-05-2001

Unisys, Microsoft en Baltimore Technologies werken samen aan Identrus Enabled Trust Solution

gecombineerde oplossing die time-to-market aanzienlijk bekort

Blue Bell, PA (VS), 7 mei 2001 - Unisys Corporation, Microsoft Corp. en Baltimore Technologies hebben vandaag bekendgemaakt dat ze zullen gaan samenwerken bij het ontwerpen, ontwikkelen en op de markt brengen van de eerste gecombineerde oplossing van een Identrus-enabled architectuur voor het Microsoft® Windows® 2000 platform. De samenwerking van deze marktleiders houdt in dat de wereldwijde, veilige Identrus infrastructuur voor business-to-business electronic commerce nu beschikbaar is in een gecombineerde oplossing waarmee klanten in de financiële sector een kosteneffectieve veilige omgeving kunnen bouwen om snel en efficiënt transacties uit te voeren in een Windows 2000 besturingsomgeving. In de oplossing zullen ook de financiële applicaties worden ingebouwd die noodzakelijk zijn voor een complete oplossing.

Met behulp van het Identrus systeem kunnen corporate klanten van de financiële instellingen die aangesloten zijn bij Identrus electronische transacties uitvoeren zonder dat ze zich zorgen hoeven te maken over de integriteit, autenticiteit en privacy van de communicatie. Zo kan een medewerker van de afdeling Leningen op vrijwel iedere Microsoft Windows 2000 desktop in het Identrus systeem een kredietbrief autoriseren voor iedere klant van de bank in de zekerheid dat de identiteit van beide partijen onomstotelijk is vast komen te staan en dat de transactie contractueel bindend is vastgelegd.

"Het ontbreken van een robuuste, veilige oplossing voor high-value Internet transacties kan een grote belemmering vormen voor de groei van e-business," aldus Sunil Misra, Managing Principal van Unisys Worldwide Enterprise Security Practice. "Het veilige Identrus raamwerk neemt deze barrière weg en stelt financiële instellingen in staat betrouwbare tussenpersonen voor e-commerce te worden. Met deze oplossingen kunnen financiële instellingen de risico's van on-line transacties tot een minimum beperken. Daarnaast helpen ze de instellingen maximaal profijt te halen uit de kansen die electronic commerce te bieden heeft, omdat ze hun klanten nu meer services met een toegevoegde waarde kunnen bieden. Ons volledig geïntegreerde en uitgebreid geteste pakket omvat een bewezen architectuur die zowel flexibel als schaalbaar is, en daardoor een efficiënte implementatie van het Identrus raamwerk mogelijk maakt."
Als onderdeel van de samenwerking tussen de drie bedrijven zullen Unisys, Microsoft en Baltimore een gecombineerde oplossing presenteren voor het Identrus systeem, die werkt op een Microsoft Windows 2000 platform en met het UniCERT Public Key Infrastructure (PKI) beveiligingssysteem van Baltimore Technologies. Unisys verzorgt de applicaties, systeemintegratie, project management en consultancy die nodig is voor de implementatie van de gecombineerde oplossing.
"Deze oplossing is speciaal ontworpen om er voor te zorgen dat financiële instellingen snel een betrouwbare infrastructuur kunnen bouwen tegen geringe kosten, en daarbij gebruik kunnen maken van de beste technologieën van de marktleiders op een aantal specifieke gebieden," aldus Kim Legelis, Solutions Marketing Manager voor Baltimore Technologies. "Met de Financial Trust Solution van Baltimore, onze huidige oplossing voor het Identrus systeem, bieden we een unieke combinatie van e-security hardware, software en professionele services en spelen we met name in op de problemen waarmee financiële instellingen worden geconfronteerd als het gaat om time-to-market, kosten, flexibiliteit en de expertise die nodig is om een Identrus oplossing te implementeren. Door dit nieuwe initiatief wordt het aantal alternatieven dat we kunnen aanbieden voor de toepassing van het Identrus systeem verder uitgebreid."

De oplossing omvat onder andere op Identrus gebaseerde certificatie-bevoegdheid (CA; registration authority), registratiebevoegdheid (RA; registration authority), smart card management, Transactie-coördinator, Digital Signature Messaging System (DSMS; een berichtensysteem voor digitale ondertekening), Valideringservices (OCSP Responder), FIPS 140-1 Level 3 Hardware Security Modules, Identrus Signing Interface Layer (ISIL), en beveiligde Identrus transactie-logging. Andere business partners van Unisys zullen nog andere componenten toevoegen aan deze oplossing.

Daarnaast willen klanten kunnen kiezen uit meerdere hardware configuraties die aangepast kunnen worden aan de prestatie-eisen voor mid- tot high-range toepassingen. Voor klanten die op zoek zijn naar goede prestaties en schaalbaarheid is het meest geschikte hardware platform de Unisys e-@ction Enterprise Server, die voorzien is van maximaal 32 Intel processors en de de-facto standaard architectuur is voor grote Microsoft- en Intel-gebaseerde servers. Met deze oplossingen kunnen financiële instellingen gebruik maken van een veilige Identrus infrastructuur, een ATM netwerk en Web-enabled applicaties op een in hoge mate schaalbare veilige server.

Volgens Bill Hartnett, Global Director of Financial Services bij Microsoft, "De interesse in het wereldwijde, betrouwbare netwerk van Identrus is zeer hoog bij de financiële instellingen onder onze klanten. Door de functionaliteit van Identrus te implementeren op Microsoft's .NET Enterprise Servers en het Windows 2000 besturingssysteem tonen we de industrie ons commitment ten aanzien van een besturingsomgeving die is gebouwd voor missie-kritische zakelijke behoeften. Het geïntegreerde oplossingenpakket dat we ontwikkelen biedt de zakelijke flexibiliteit die financiële instellingen en handelaren nodig hebben om snel en kosteneffectief optimaal voordeel te halen uit de mogelijkheden van het Internet, terwijl ze zaken doen in een buitengewoon veilige omgeving."

"We zijn zeer verheugd dat deze vooraanstaande leveranciers van technologische en beveiligingsgeoriënteerde oplossingen hebben besloten samen te werken in dit belangrijke initiatief," zegt Guy Tallent, President en CEO van Identrus. "De samenwerking tussen deze bedrijven zal er toe leiden dat onze financiële instellingen nog betere mogelijkheden kunnen worden aangeboden om hun Identrus-enabled applicaties en services sneller te installeren en toe te passen."

Over Unisys
Unisys is een e-business solutions bedrijf met 37.000 medewerkers die klanten in 100 landen bijstaan om de mogelijkheden van de informatietechnologie zodanig toe te passen dat ze optimaal voordeel halen uit de Internet economie en de daarmee gepaard gaande problemen kunnen overwinnen. De medewerkers van Unisys integreren en leveren de oplossingen, services, platforms en netwerkinfrastructuur die het zakenleven en de overheid nodig hebben om hun organisaties succesvol te laten zijn in dit nieuwe tijdperk. Het bedrijf biedt een uitgebreide portfolio van Unisys e-@ction Solutions voor e-business op basis van haar expertise in verticale industrie-oplossingen, netwerk services, outsourcing, systeemintegratie en multivendor support, gecombineerd met enterprise-class server en gerelateerde technologieën. De primaire verticale markten die Unisys wereldwijd bedient omvatten onder andere de financiële dienstverlening, transport, communicatie, uitgeverijen en commerciële sectoren, evenals de publieke sector, inclusief klanten bij de federale overheden. Het hoofdkantoor van Unisys bevindt zich in Blue Bell, Pennsylvania (VS), in de nabijheid van Philadelphia. Voor meer informatie over het bedrijf kunt u een bezoek brengen aan Website van Unisys op unisys.com. Informatie over de beveiligingsmogelijkheden van Unisys vindt u op unisys.com/security.

Over Microsoft
Microsoft (Nasdaq "MSFT") is opgericht in 1975 en is wereldleider op het gebied van software, services en Internet-technologieën voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf biedt een grote verscheidenheid aan producten en services die speciaal ontworpen zijn om de mens meer mogelijkheden te geven door het gebruik van geweldige software - altijd, overal en op ieder apparaat.

Over Baltimore Technologies
Baltimore Technologies ontwikkelt en verkoopt beveiligingsproducten en services waarmee bedrijven betrouwbare, veilige systemen kunnen ontwikkelen voor e-business, het Internet en mobile commerce. Haar productaanbod omvat onder andere een groot aantal producten en services op het gebied van Public Key Infrastructure (PKI), draadloze e-security oplossingen, cryptografische tool-kits, toegangscontrole & autorisatie, content-beveiliging (MIMESweeper producten), beveiligingsapplicaties en hardware cryptografische apparatuur. De wereldwijde professionele service organisatie van Baltimore biedt haar klanten wereldwijde een groot aantal verschillende mogelijkheden op het gebied van consultancy, training en toepassing van de producten. Baltimore Technologies verkoopt en brengt haar oplossingen wereldwijd naar de markt, zowel rechtstreeks als via het TrustedWorldTM partner programma. Tot Baltimore TrustedWorld behoren veel van de meest toonaangevende technologiebedrijven ter wereld en een groot aantal verschillende wereldwijde, regionale en lokale business alliance partners. Baltimore Technologies heeft wereldwijd ruim 1200 mensen in dienst en is actief vanuit meer dan 38 steden, met als hoofdvestigingen Dublin, Ierland; Londen, GB; Boston, VS en Sydney, Australië. Baltimore Technologies plc is een open NV en is genoteerd aan zowel de NASDAQ (BALT) als de Londense Beurs (BLM).

Over Identrus
Als het enige wereldwijd betrouwbare systeem op het Internet laat Identrus LLC voor het eerst bedrijven zelf hun business-to-business e-commerce risico's beperken middels een betrouwbare relatie met hun financiële instelling. Met Identrus hoeft de klant zich bovendien niet langer druk te relaties met klanten en leveranciers over de hele wereld. De meest vooraanstaande financiële instellingen en technologiebedrijven maken gebruik van een toenemend aantal applicaties in de open Identrus infrastructuur voor veilige e-mail, e-markten, internationale handel, contractondertekening, on-line betalingen, commercieel bankieren en meer. Voor meer informatie kunt u een bezoek brengen aan www.identrus.com

Unisys is een geregistreerd handelsmerk en e-@ction is een handelsmerk van Unisys Corporation. Alle andere merknamen en producten waarnaar in dit document wordt verwezen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke eigenaars.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Gemma Robertson/ Sinead Hewson
Text 100 B.V.
Tel: 020 530 43 48/ 020 530 43 42
E-mail: (gemmar@text100.nl) / (dennisd@text100.nl)

Evanna Kearins
Baltimore Technologies (EMEA)
E-mail: (ekearins@baltimore.com)

###

Bepaalde uitspraken die in dit document worden gedaan en die geen historische feiten zijn, kunnen toekomstgericht van aard zijn. Dergelijke toekomstgerichte uitspraken kunnen betrekking hebben op bekende en onbekende risico's, onzekerheden en andere factoren die ertoe kunnen leiden dat de daadwerkelijke resultaten, prestaties en verrichtingen van het Bedrijf aanzienlijk verschillen van enigerlei toekomstige resultaten, prestaties en verrichtingen die geïmpliceerd zouden kunnen worden door bedoelde toekomstgerichte uitspraken.

Met vriendelijke groet/ best regards

Sinead Hewson
Text 100 Public Relations