Bemoeienis Borst met CAO-onderhandelingen ongepast

Datum nieuwsfeit: 08-05-2001
Bron: CDA
CDA

Balkenende: bemoeienis Borst met CAO-onderhandelingen ziekenhuispersoneel ongepast

Vice-fractievoorzitter Jan Peter Balkenende vindt de bemoeienis van minister Borst (Volksgezondheid) met de onderhandelingen over een nieuwe CAO voor het ziekenhuispersoneel "niet gepast". Uit een artikel in de Volkskrant van dinsdag 8 mei blijkt dat minister Borst vorige week donderdag tot twee keer contact heeft gezocht en gelegd met zowel de vakbonden als de werkgevers.

Prijs van zeven jaar paars beleid
"De minister kan immers geen inhoudelijke afspraken met de onderhandelaars maken. Zij kon en kan alleen een financieel kader scheppen, en dat is gewoon niet toereikend. Ik verwacht dan ook niet dat er snel een oplossing voor dit CAO-conflict zal komen. De acties zullen nog wel enige tijd gaan duren. De zaak zit volledig vast. Nu wordt de prijs betaald van zeven jaar paars beleid," aldus woordvoerder Jan Peter Balkenende.