Kudelski-groep neemt TicketCorner AG over

Datum nieuwsfeit: 09-05-2001

KUDELSKI-GROEP

Kudelski-groep neemt TicketCorner over

Kudelski-groep neemt TicketCorner over / De ticketreservatie vanuit de luie stoel komt binnen handbereik

Lausanne en Zürich (ots) - Kudelski SA, met zetel in Cheseaux bij Lausanne, nam met ingang van 7 mei 2001 het aandelenkapitaal over van TicketCorner AG, met zetel in Rümlang bij Zürich, een dochtermaatschappij voor honderd procent van UBS AG. Met bijna 6 miljoen verkochte tickets voor zo'n 10.000 evenementen, een omzet van CHF 147 miljoen in het boekjaar 2000 en meer dan 150 medewerkers, is TicketCorner de overduidelijke leider op de Zwitserse ticketingmarkt. Alle partijen kwamen overeen om het stilzwijgen in acht te nemen over de aankoopprijs.

De overname van TicketCorner vormt een belangrijke mijlpaal in de door de Kudelski-groep nagestreefde integratie van digitale televisie, het internet, de mobiele telefonie en de technische toegangscontrole. Dankzij zijn leidende knowhow op het gebied van ticketing, vult TicketCorner de huidige kerncompeteties van de Kudelski-groep gewoon perfect aan. De groep is optimistisch om reeds op middellange termijn geïntegreerde oplossingen voor elektronische ticket- en toegangssystemen (direct-to-gate) aan te kunnen bieden. Deze maken het bijvoorbeeld mogelijk om via een interactieve televisie een definitieve reservering vast te leggen voor een sportevenement, een theatervoorstelling, een concert of een filmvertoning en bieden de consument zo een groot extra voordeel.

De Kudelski-groep is een van de wereldwijd leidende aanbieders van toegangs- en systeemmanagementoplossingen voor zowel analoge als digitale betaaltelevisie en breedband internet, van op smart cards gebaseerde veiligheidssystemen en van audioproducten van topkwaliteit.

UBS verzendt gelijktijdig een persmededeling. Voor meer informatie:

André Kudelski George Egloff Kudelski SA TicketCorner AG Tel.: ++41 21 732 0103 Tel.: ++41 1 818 3200

09 mei 01 09:59