Omzet Cebeco Groep stijgt, resultaat daalt

Datum nieuwsfeit: 09-05-2001
Cebeco Nederland

OMZET CEBECO GROEP STIJGT, RESULTAAT DAALT

De omzet van Cebeco Groep steeg over 2000 met 14% van 6.635 naar een recordomzet van 7.543 miljoen gulden. De resultaatontwikkeling was teleurstellend: het bedrijfsresultaat daalde met 5% tot 108 miljoen gulden. Dat resulteerde uiteindelijk in een daling van het nettoresultaat van 36 miljoen naar 21 miljoen gulden. Deze daling wordt voornamelijk veroorzaakt door sterke stijging van de grondstofprijzen in de voedingsmiddelengroep die niet konden worden doorberekend aan afnemers. Ook de overcapaciteit bij productie van vleeswaren en eiproducten had een sterk negatief effect op het resultaat.

Deze omzettoename van ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen