Snelle berekening windbelasting met Rockwind 2001

Rockwool

Roermond, 10 Mei 2001

Snelle berekening windbelasting met Rockwind 2001

Bezoekers van de geheel vernieuwde internetsite www.rockwool.nl kunnen vanaf nu de nieuwste versie van Rockwind 2001 downloaden. Dit windberekeningsprogramma is voor dakdekkers, aannemers en architecten een handig hulpmiddel bij het ontwerp en de uitvoering van vlakke daken met Rockwool isolatie. Rockwind is 3,5 MB groot en draait op alle gangbare systemen vanaf Windows 95.

Het gebruik van Rockwind is heel eenvoudig. Nadat de gegevens van het gebouw en het windgebied zijn ingevoerd, berekent het programma de windbelasting. Architecten kunnen vervolgens berekenen of het gekozen systeem toepasbaar is in het betreffende windgebied. Dakdekkers en aannemers kunnen met Rockwind bepalen hoe de dakisolatie en dakbedekking bevestigd moeten worden. Voor direct mechanisch bevestigde systemen berekent Rockwind bovendien hoeveel bevestigingsmiddelen vereist zijn. Tevens is het mogelijk een print te maken van de mogelijke bevestigingspatronen.

Opvragen Rockwool Rekenhulp

Rockwind 2001 heeft een looptijd van één jaar. Rockwool waarschuwt gebruikers van het programma één maand tevoren dat het tijd is voor een update.