Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Onderzoek legt top vijf tijdverspillers van helpdesk bloot

Datum nieuwsfeit: 10-05-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Persbericht

10 mei 2001

E-mail is nummer 1 bottleneck voor IT support
~ onderzoek legt top vijf tijdverspillers van de helpdesk bloot ~

E-mail software is de grootste plaag voor de IT afdeling zo blijkt uit een recent onderzoek* door Support.com.

40% van de respondenten in Europa noemde e-mail software als grootste veroorzaker van IT problemen. Dit komt overeen met de resultaten uit de VS (34%) en Azië (36%) waarbij e-mail ook bovenaan de lijst van veel voorkomende IT problemen verscheen.

Dit onderzoek toont aan dat e-mail weliswaar een handig communicatiemiddel is, maar tegelijkertijd ook als de grootste stressveroorzaker in het bedrijfsleven kan worden gezien. Zelfs basale, gemakkelijk op te lossen e-mail problemen kunnen serieuze obstakels vormen voor de bedrijfsproductiviteit, doordat ze de communicatie vaak urenlang stilleggen.

Als tweede, meest voorkomend IT probleem noemde gemiddeld 23% van de respondenten uit de drie regio's het resetten van wachtwoorden. Daarnaast zag 20% problemen met organisatie- en kantoorapplicaties en 10% netwerk software fouten als frequente boosdoeners.

"Het is verbazingwekkend dat in een wereld die steeds verder geautomatiseerd wordt, een simpele applicatie als e-mail de meeste IT problemen oplevert," zei Terry Lawlor, marketing directeur EMEA bij Support.com. "Dit probleem wordt versterkt door het feit dat veel bedrijven nog steeds dure en ervaren IT medewerkers inschakelen voor het oplossen van deze dagelijks terugkerende, tijdrovende activiteiten. De simpelste oplossing voor het probleem is om de ondersteuning te automatiseren en gebruikers de middelen in handen te geven om eenvoudige problemen zelfstandig en snel op te kunnen lossen."


*In het onderzoek - dat plaatsvond in februari 2001 - werden 166 IT managers uit Europa, de VS en Azië ondervraagd.
(246 woorden)

VOOR DE REDACTIE

Over Support.com
Support.com (Nasdaq: SPRT) is de toonaangevende aanbieder van ondersteuningsinfrastructuur software voor digitale bedrijven. Corporate ondernemingen en service providers kiezen voor Support.com omdat dit unieke softwareplatform hen de mogelijkheid biedt om de ondersteuning te automatiseren en aan te passen aan de specifieke behoeften van klanten, partners en medewerkers. Hierdoor worden kosten gereduceerd en de klanttevredenheid verhoogd. Tot de Fortune 1000 bedrijven die de software van Support.com reeds gebruiken behoren corporate ondernemingen zoals GE, Cisco Systems, Delta Air Lines en Bear Stearns, en verder service providers en OEM s zoals IBM, Sony en Excite@Home. Als gerenommeerd technologieleider heeft Suppport.com vier patenten op haar naam staan, waaronder voor haar DNA Probe® en SmartIssue® technologieën. Het hoofdkantoor van Support.com bevindt zich in Redwood City, Californië met verder wereldwijd kantoren.

Voor meer informatie over Support.com kunt u een bezoekje brengen aan de website van Support.com: www.support.com

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Yvonne van Bokhoven of Jane Timmermans bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0) 43 3566956 Fax: +31 (0) 43 3566955
yvonnev/(janet@lewispr.comWeb) site: www.lewispr.com

This press release contains forward-looking statements including statements within the meaning of the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These statements are not guarantees of future results and involve known and unknown risks, uncertainties and other factors that may cause actual results to be materially different from the results expressed or implied by these statements. A fuller discussion of the risks and uncertainties that could affect Support.com are set forth in the Risk Factors section of Support.com s most recent 10-K on file with the Securities and Exchange Commission. Statements included in this release are based upon information known to Support.com as of the date of this release, and Support.com assumes no obligation to update information contained in this press release. Support.com is a trademark of Support.com, Inc. in the U.S. and other countries. All other trademarks belong to their respective owners.

Jane Timmermans
LEWIS Communication BV
Marketing and Media Relations for Technology Companies Gaetano Martinolaan 95
6229 GS Maastricht
Nederland
Tel: +31 (0) 43-3566957
Fax: +31 (0) 43-3566955
Web: www.lewispr.com

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie