Politiebericht Limburg-Zuid: Maastricht

Datum nieuwsfeit: 10-05-2001

Politiebericht Limburg-Zuid: Maastricht 10-05-2001 Persberichten district Kerkrade (14.00 uur) Donderdag, 10 mei 2001

District Kerkrade

Landgraaf; aangehouden
Afgelopen woensdagavond omstreeks 20.15 uur kreeg de politie een melding van onraad (getuigen hoorden glasgerinkel) bij een verenigingsgebouw aan de Heigank in Landgraaf. De politie die snel terplaatse ging zag de politie een man zich over een dak uit de voeten maken. Na een korte achtervolging wist de politie de man, een 21-jarige man uit Doetinchem op de Rotscherweg in de kraag te vatten. Die bleek bij onderzoek verdovende middelen, ruim 25 tabletten XTC-tabletten en een klein beetje (ruim 0,5 gram) amfetamine bij zich te hebben. Daarnaast had de verdachte op zijn vlucht een gsm weggegooid waarvan de politie vermoedt dat die afkomstig is van de inbraak/diefstal in het verenigingsgebouw. Alle goederen werden voor nader onderzoek inbeslaggenomen. De verdachte werd overgebracht naar het politie waar hij werd ingesloten. De politie stelt een nader onderzoek in.