Steun de asielzoekers uit Noord-Irak

Datum nieuwsfeit: 10-05-2001
Amsterdam, 10 mei 2001

Zaterdag, 12 mei, verschijnt in de Trouw de volgende advertentie:

Steun de asielzoekers uit Noord-Irak

Ondergetekenden steunen, zonder ons uit te spreken over het gekozen middel, de eisen van de vijf Koerdisch-Iraakse hongerstakers:
1) Heroverweging van de dossiers dient zorgvuldig te gebeuren. Gedurende deze tijd moeten de asielzoekers in de opvang kunnen blijven.
2) Er moet een onafhankelijk onderzoek komen naar de veiligheidssituatie in en de (on)bereikbaarheid van Noord-Irak.

Anet Bleich (columniste de Volkskrant), Carrie (columniste), Chris Keulemans (journalist), Co van Melle (vertrouwensarts), Guido van Leenput (Turkije Informatie Centrum), Hans van Heijningen (coördinator X-Y), Hans Visser (Pauluskerk), INLIA, GroenLinks (partijbestuur), Jan de Wit (kamerlid SP), Jan Mulder (columnist), Jeroen Zonneveld (journalist), Karel Glastra van Loon (schrijver), Klaas de Jonge (mensenrechtenactivist), Leo Zwaak(Hoogleraar mensenrechten), Lou Keune (ontwikkelingssocioloog), Lydia Rood (schrijfster), Maria Meijers (jurist), Gerard Faber (directeur Vluchtelingenwerk Leidschendam), Marcel Ham (journalist), Max van Weezel (adjunct-hoofdredacteur Vrij Nederland), Meindert Fennema (politicoloog), Paul Minderhoud, Piet Muller, Prof.dr. Joop de Jong, Rene Danen (Raadslid A'dam Anders/De Groenen), Robert Soeterik (Irak deskundige), Saskia Poldervaart (universitair docente), SP (Fractie afdeling Den Haag), Sytze van der Zee (schrijver), The Ex, VON, Willem Bos (redacteur Grenzeloos), Advocaten Collektief Centrum (Den Haag), Advocaten kantoor Biesen, Prakken en Böhler
Advocaten: Mr. A.Kessels, Mr. P.Bogaers, Mr. F.van Haren, Mr. G. Later, Mr. Hans Van Zundert, Mr. J.D.Boetje, Mr. J. Seegers, Mr. M.Groot, Mr. P. P. Mol, Mr. Tundar Gürses, Mr. U.Koopmans, Mr. Van den Akker, Mr. P.H.Hillen, Mr. J.Th.A. Bos, Mr. M.Th.M Zumpolle, Mr. A.M.P. Sivirsky, Mr. H.P.A. Nawijn, PRIME, ASKV/SV, Vluchteling in de Knel, Nederland Bekent Kleur, de Vuuroop

Voor meer informatie:
PRIME: Petra Schultz 070 - 305 04 15 of 06 226 058 45 ASKV/SV: 020 - 627 24 08 of 06 553 623 13