KNMG-workshop: het sollicitatiegesprek

Datum nieuwsfeit: 10-05-2001

KNMG-workshop: het sollicitatiegesprek

11 april 2001

Bent u (bijna) afgestudeerd en druk aan het solliciteren? Ligt er al een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek op uw deurmat? Om u goed voor te bereiden, organiseert het loopbaanbureau van de KNMG een workshop sollicitatiegesprek. Een workshop voor co-assistenten en basisartsen.

De volgende vragen houden u wellicht bezig en worden in de workshop behandeld:

- Wat kan ik verwachten?

- Hoe presenteer ik mezelf?

- Hoe maak ik duidelijk wat ik wil?

- Wat kan ik wel en niet zeggen?

- Hoe ga ik om met lastige vragen?

Doel workshop
Het doel van deze workshop is co-assistenten en basisartsen inzicht te geven in gespreksvaardigheden en presentatietechnieken. Door middel van simulatie van sollicitatiegesprekken worden concrete handvatten gegeven en kunt u ervaring opdoen. U geeft zelf aan met welk type sollicitatiegesprek u wilt oefenen. Een professioneel acteur kruipt in de rol van de selecteur. De workshop geeft u meer inzicht in uw kwaliteiten en uw aandachtspunten. De mogelijkheid om ervaringen uit te wisselen met collega's wordt in de praktijk door de deelnemers als leerzaam ervaren.

Groepsgrootte
Om de deelnemers voldoende gelegenheid te geven hun vaardigheden te oefenen, is de groepsgrootte vastgesteld om minimaal 8 en maximaal 12 deelnemers.

Data en locatie
De workshop sollicitatiegesprek vindt plaats op donderdagavond 10 mei en woensdagavond 20 juni. U kunt zich voor één van deze twee bijeenkomsten opgeven. Het programma begint om 19.00 uur en wordt om 22.00 uur afgesloten. Locatie: Domus Medica, Lomanlaan 103 in Utrecht.

Kosten workshop
Voor KNMG-leden fl 195,00 en fl 295,00 voor niet KNMG-leden. Dankzij een financiële bijdrage van OLMA hoeven studentleden van de KNMG slechts fl 50,00 te betalen.

Aanmelden en betaling
Aanmelden kan bij Marja de Kruijff, tel 030-2823391 of per e-mail: (m.de.kruijff@fed.knmg.nl) De aanmeldingen worden op volgorde van binnenkomst behandeld. Na aanmelding ontvangt u een deelnamebevestiging en een acceptgirokaart.