Politiebericht Utrecht Eemland zuid: dodelijke aanrijding

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 11-05-2001

Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid, 10.25 uur
Dodelijke aanrijding

WOUDENBERG Op woensdag 9 mei vond omstreeks tien voor half twaalf in de avond een aanrijding plaats op de Zeisterweg. Bij de aanrijding kwam een bestuurder van een motorfiets om het leven.

De identiteit van het slachtoffer kon door de politie na een onderzoek pas op donderdagmiddag 10 mei worden vastgesteld. Het bleek dat het slachtoffer een 33-jarige inwoner van Amersfoort was.

Man valt van steiger

AMERSFOORT Op donderdagochtend 10 mei, omstreeks tien over half negen, raakte een man, verdere gegevens onbekend, gewond na een val van een steiger aan de Zeldertsedreef.

Het slachtoffer was op een rolsteiger gaan staan, waarvan de wielen vermoedelijk niet op de rem stonden. Toen het slachtoffer naar boven klom, begon het geheel te rijden en viel hij ongeveer 2 meter naar beneden. Hij werd met beenletsel, schaaf- en hoofdwonden overgebracht naar het Lichtenberg ziekenhuis.

Beroofd van telefoon

AMERSFOORT Op donderdagmiddag 10 mei, liep een 21-jarige inwoonster van Amersfoort, omstreeks tien over twaalf over het Stadhuisplein. De vrouw was aan het telefoneren en op een gegeven moment werd de telefoon uit haar handen gegrist. Dit gebeurde door een onbekende man op een fiets, die de telefoon hierna overgaf aan een man op een scooter, die kennelijk bij hem hoorde. Het tweetal verdween hierna.

Aanrijding letsel

AMERSFOORT Op donderdagmiddag 10 mei vond op de kruising Methorststraat en de Scheltussingel een aanrijding plaats tussen een auto en een bromfiets. Hierbij raakte de bestuurder van de bromfiets gewond.

De bromfiets, bestuurd door een 16-jarige inwoner van Amersfoort, reed over de Scheltussingel en kwam uit de richting van De Kamp. Hij reed naast een personenauto die in dezelfde richting reed en bestuurd werd door een 39-jarige inwoonster van Amersfoort. Gekomen op de kruising met de Methorststraat reed de automobiliste rechtsaf en zag daarbij de naast haar rijdende bromfietser kennelijk over het hoofd en reed tegen hem aan. Het slachtoffer liep letsel op aan knie, rug en nek en werd overgebracht naar het Lichtenberg ziekenhuis.

Onder invloed achter het stuur
AMERSFOORT Op donderdagavond 10 mei, zagen surveillerende politieagenten een auto met hoge snelheid wegrijden op de Barchman Wuytierslaan. Het voertuig werd staande gehouden en de bestuurder gecontroleerd. De bestuurder, een 53-jarige inwoner van Soest, bleek alcohol te hebben gebruikt. Hij werd aangehouden en aan het bureau bleek de verdachte 0,8 promille aan alcohol in zijn lichaam te hebben. De verdachte kreeg een transactie uitgereikt van f 410,-.