Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid, 10.00 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 13-05-2001

Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid, 10.00 uur
Deurvernieler aangehouden

AMERSFOORT Zaterdagmiddag rond half vijf kreeg de politie de melding dat een man de deur van een bedrijfspand op het Stationsplein aan het intrappen zou zijn. Toen de politie aankwam bleek de deur inderdaad vernield en zat de man op een bankje in de nabijheid. Hij verklaarde dat zijn echtgenote in het bedrijf zou zijn. Binnen werd echter niemand aangetroffen. De identiteit van de man, die vertelde in Duitsland te wonen, kon niet worden vastgesteld en daarom werd de man overgebracht naar het politiebureau en overgedragen aan de vreemdelingendienst.

Scootercontrole: 93 bekeuringen

AMERSFOORT Bij twee scootercontroles (op de Paladijnweg en bij de brandweerkazerne) zaterdagmiddag zijn in totaal 93 bekeuringen uitgedeeld voor diverse overtredingen. In de meeste gevallen ging het om het opvoeren van de motor en het niet dragen van een helm. Ook gedemonteerde uitlaten werden veelvuldig geconstateerd. Daarnaast waren in veel gevallen de papieren niet in orde.

Straatroof

AMERSFOORT Een 30-jarige man uit Amersfoort fietste zondagmorgen rond half vier vanuit het centrum door de Meridiaantunnel toen hij plotseling van zijn fiets werd geslagen, op de grond viel en het bewustzijn verloor. Toen hij bijkwam bleek zijn portemonnee verdwenen te zijn. Een voorbijganger verleende hulp en per ambulance is het slachtoffer met hoofdletsel naar het ziekenhuis vervoerd.

Brand op bedrijventerrein

AMERSFOORT - Bij een bedrijf aan de Beeldschermweg is zondagmorgen vroeg rond een uur brand uitgebroken in materieel op het terrein. Na anderhalf uur werd door de brandweer het sein brand meester gegegeven. De technische recherche van de politie onderzoekt de oorzaak van de brand.