Vrijwilligerswerk in de baas zijn tijd in cao SNS

Datum nieuwsfeit: 14-05-2001
FNV

14 Mei - SNS Reaal: vrijwilligerswerk in de baas zijn tijd? CAO - (catzfol@wxs.nl)

Misschien dat werknemers van SNS Reaal onder werktijd maatschappelijk verantwoorde activiteiten zullen mogen verrichten, die door hun werkgever worden gesponsord. In het nieuwe Cao-akkoord is afgesproken dat zal worden onderzocht wat de mogelijkheden zijn. De financiële dienstverlener doet veel aan www.snsreaalgroep.nl/main/main.asp?ID=29&p=62&ss=Nederlands%2EOverSNSReaalGroep%2EStrategie%2EMaatschappelijkebetrokkenheid (`community-sponsoring`) en ondersteunt tal van activiteiten, van sportclubs tot het Jeroen Bosch festival in vestigingsplaats Den Bosch. Maar het zou ook kunnen gaan om het doen van de boekhouding voor een vereniging, of het schilderen van de kippenhokken van een kinderboerderij. De nieuwe Cao voor de 6.000 werknemers gaat in op 1 juni en heeft en looptijd van een jaar. De lonen gaan met 4 procent omhoog. En er zal een winstgerelateerde regeling worden ingevoerd.

Meer nieuws uit het cao-logboek: www.fnv.nl/cao en klik op logboek.