Eerste grote PPS contract voor bovenbouw HSL-Zuid

Bron: Koninklijke BAM Groep
Koninklijke BAM Groep

(14 mei 2001)

Gezamenlijk persbericht Ministerie van Financiën, Ministerie van Verkeer en Waterstaat en Infraspeed B.V.

Eerste grote PPS contract voor bovenbouw HSL-Zuid

De ministers Netelenbos van Verkeer en Waterstaat en Zalm van Financiën hebben vandaag een intentie-overeenkomst getekend met het consortium Infraspeed B.V. voor de bovenbouw (Infraprovider) van de HSL-Zuid, de hogesnelheidstreinverbinding tussen Amsterdam en de Belgische grens. Het gaat om een zogenoemd Design, Build, Finance & Maintain (DBFM) contract voor de rails, beveiligingssystemen, elektriciteitsvoorzieningen, geluidsschermen en communicatiesystemen. Met een waarde van ongeveer
5,7 miljard gulden (prijspeil 2000) is dit één ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen