Politieberichten Limburg-Zuid: Kerkrade

Datum nieuwsfeit: 14-05-2001

Politiebericht Limburg-Zuid: kerkrade 14-05-2001 Persberichten district Kerkrade - 15.40 uur Maandag 14 mei 2001

Simpelveld; vernieling treinwagon
Tussen zaterdag 12 en zondag 13 mei vernielden onbekenden een oud treinstel van de Zuidlimburgse Stoomtrein Maatschappij. De antieke wagon, met een waarde van enkele tienduizenden guldens, stond ter restauratie op het station aan de Sationstraat in Simpelveld. Er werden onder andere een deur en een ruit vernield. De schade wordt op ruim f.5000,= geschat.

Kerkrade; brandstichting
Zondagmorgen werd ontdekt dat in de nacht van zaterdag op zondag een tegen de gevel van een winkel geparkeerde bromfiets door onbekenden in brand gestoken was. De bromfiets brandde helemaal uit terwijl de gevel van de zaak geblakerd werd en de regenpijp helemaal smolt.

Vaals; dronken bestuurder
Maandag 14 mei werd om 01.50 uur op de Prins Bernhardstraat in Vals een 48-jarige autobestuurder uit die plaats gecontroleerd De man bleek gedronken te hebben. De blaastest gaf een promillage van 1,87 aan. Hij kreeg een rijverbod van 10 uren opgelegd en tevens werd zijn rijbewijs ingevorderd.

(Bureau Voorlichting district Kerkrade; 045 - 400 20 06)