Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Wervingscampagne gemeente Helmond

Datum nieuwsfeit: 14-05-2001
Vindplaats van dit bericht
Bron: Gemeente Helmond
Zoek soortgelijke berichten
Gemeente Helmond


persberichten
14 mei 2001
Wervingscampagne gemeente Helmond

De gemeente Helmond gaat middels een campagne de komende maanden ruim 25 medewerkers in cruciale functies werven. Het gemeentebestuur heeft onlangs besloten om meer medewerkers aan te stellen en bestaande vacatures sneller op te vullen. Zo wil Helmond zijn hoge ambitieniveau blijvend kunnen waarmaken. De gemeente heeft voor de campagne en de werving het bureau Leeuwendaal ingeschakeld. Gemeente en bureau Leeuwendaal beseffen dat de arbeidsmarkt momenteel niet eenvoudig te bewerken is, maar zij zijn van mening dat Helmond in de regio en nadrukkelijk ook daarbuiten een aantrekkelijke werkgever is met een dynamische uitstraling. Die uitstraling komt vooral voort uit tal van topproducten, die de gemeente op dit moment realiseert. Landelijk bekend en toonaangevend zijn de stedenbouwkundige opzet en de architectuur van nieuwe wijken als Dierdonk en Brandevoort. Verder oogst op dit moment het centrumproject Boscotondo veel waardering, maar ook in cultureel en sociaal opzicht heeft de gemeente een naam op te houden. Zo is Helmond de bakermat van de (internationaal bekende) maatwerkmethode, een methode om ook moeilijk plaatsbaren aan een baan te helpen. Helmond neemt bovendien samen met Eindhoven deel aan Kenniswijk, een proefproject waarmee ICT-toepassingen voor burgers en bedrijven versneld worden ingevoerd. Kortom, de stad is een volwaardig onderdeel van de industriële mainport Zuidoost-Brabant. Helmond, met zijn ruim 80.000 inwoners momenteel de 30e in grootte van Nederland, wil uitgroeien tot een stad met meer dan 100.000 inwoners met alle voorzieningen die daarbij horen. En dat met een blijvend hoog ambitieniveau met grote uitdagingen als de verdere ontwikkeling van het stadshart, het oplossen van de hoofdwegenproblematiek en de herstructurering van oude wijken.
De campagne
De campagne heeft als basis paginagrote advertenties, die gericht zijn op het interesseren van potentiële kandidaten voor de vele functies. Deze advertentie wordt in het weekend van 12 mei in de regionale en landelijke pers (Eindhovens Dagblad, De Limburger, Volkskrant, Binnenlands Bestuur, VNG-Magazine en Staatscourant) gepubliceerd. Via de advertenties wordt verwezen naar de website van de gemeente Helmond en naar de site van Leeuwendaal. Op deze sites kan iedere geïnteresseerde kandidaat vanaf 12 mei de volledige informatie lezen over de aangeboden vacatures en natuurlijk over de gemeente Helmond en haar plannen en prestaties. Tevens kan via deze sites direct worden gereageerd. Mocht er op bepaalde functies onvoldoende gereageerd worden, dan wordt door bureau Leeuwendaal gebruik gemaakt van eigen bestanden en netwerken. Het is de bedoeling dat binnen 5 maanden alle vacatures naar tevredenheid vervuld zijn.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie