Verwachtingen eerste halfjaar Sligro

Bron: Sligro Beheer NV
Sligro Beheer NV

SLIGRO GOED OP KOERS

Op basis van de ontwikkeling tot op heden verwacht Sligro Beheer N.V. dat de nettowinst over het eerste halfjaar 2001 zal toenemen met circa een kwart ten opzichte van de eerste helft van het jaar 2000, toen een nettowinst van 7,4 miljoen werd gerealiseerd.

De Sligro-activiteiten ontwikkelen zich positief door een hogere autonome groei dan de voorspelde vier procent en door een betere kostenbeheersing.

Bovendien draagt het per 4 januari 2001 overgenomen Prisma Food Beheer B.V. positief bij aan het resultaat. De integratie van Prisma verloopt voorspoedig. De integratievoordelen komen sneller binnen dan verwacht, terwijl bovendien de omvang hoger zal zijn dan de voorspelde 2 miljoen in het jaar 2002.

Sligro is een beursgenoteerde en nationaal opererende totaalgroothandel voor alle foodprofessionals. Met een totaalpakket van 50.000 food- en aan food gerelateerde non foodartikelen richt Sligro zich op alle tussenmarkten richting de etende en drinkende mens. Over 2000 heeft Sligro een omzet gerealiseerd van 781,9 miljoen met een nettowinst van 18,5 miljoen. Het aantal personeelsleden bedroeg 1.769.

De halfjaarcijfers worden bekend gemaakt op 25 juli 2001. Dan zal ook een verwachting worden uitgesproken voor het gehele jaar 2001.

Veghel, 15 mei 2001

De directie