Programma over draaitafel als instrument op radio 5

Datum nieuwsfeit: 15-05-2001

Afzender: (human@omroep.nl)

Contactpersoon: Jesse Voorn

Turntablism. De draaitafel als instrument.

Datum: Dinsdag 15 mei 2001

T U R N T A B L I S M
De draaitafel als muziekinstrument en de DJ als muzikant. Het lijkt heel nieuw, maar is al ruim 25 jaar oud. Momenteel is het wel meer in opkomst en in ontwikkeling. Dat zie je bijvoorbeeld bij bands met een dj. De dj neemt een steeds belangrijkere plaats in bij de muziek. Turntablism krijgt als stroming dan ook steeds meer een eigen gezicht. Het fenomeen is echt underground, maar wordt ook steeds bekender. In de Reportage antwoord op de vraag wat Turntablism eigenlijk is en waarom het zo in de picture staat de laatste tijd. Programmamaker Jesse Voorn is op pad gegaan met een aantal Turntablists (dj¹s) en legde hun bevindingen en verhalen vast. Ook vertellen ze over trucs en kneepjes van het Turntablismvak. Samenstelling: Jesse Voorn

'Turntablism' wordt uitgezonden in het programma 'Nederland verandert' van de Humanistische Omroep.

Dinsdag 15 mei 2001 tussen 14.00 en 15.00 uur op radio 5, 747 AM.

Humanistische Omroep

1200 AG