EVP/ED fractie spreekt met Israëlische Knesset

Persbericht drs Wim van Velzen

EVP/ED fractie spreekt met Israëlische Knesset

Straatsburg, 15 mei 2001

Op de avond van 15 mei 2001 vond een diner plaats met euro- parlementariërs en leden van de Knesset, het Israëlische parlement. Wim van Velzen was hierbij aanwezig in zijn hoedanigheid van vice-voorzitter van de EVP/ED fractie.

De meeste aandacht ging uit naar de huidige onrust in Isräel en in de Gaza-strook, er werd dan ook een dringende oproep aan de Knesset-leden gedaan tot het zoeken van een vreedzame oplossing hiervoor. Over dit onderwerp is door het parlement een resolutie ingediend, deze is echter niet aanvaardbaar voor de EVP/ED fractie vanwege een drietal punten. Kort samengevat vindt de EVP/ED dat er te weinig accent wordt gelegd op de inspanningen die de Palestijen moeten doen in het vredesproces, dit maakt de resloutie onevenwichtig.