Uitnodiging voor de opening van het FMLC

Woensdag 16 mei opent het onafhankelijk centrum voor Vezel Metaal Laminaten

-FMLC (Fibre Metal Laminates Centre of Competence)-
haar deuren.

Vezel Metaal Laminaten zijn in Nederland ontwikkeld. Ons land heeft op dit gebied een unieke kennispositie. Mede daarom besluiten de Technische Universiteit Delft (TU Delft), het Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium (NLR) en Stork NV dit onafhankelijk instituut op te richten.

Gezien het belang en de positie van de Nederlandse (luchtvaart)industrie ondersteunen het ministerie van Economische Zaken en het Nederlands Instituut voor Vliegtuigontwikkeling en Ruimtevaart (NIVR) de oprichting van het FMLC.

Het FMLC onderzoekt de materiaaleigenschappen, de benodigde (fundamentele) produktie- en bewerkings-technologieen van Vezel Metaal Laminaten. Het nieuwe kenniscentrum is ook actief op het gebied van (potentiele) toepassingen, middels studies, ontwerpen en (sterkte)analyses. Daarnaast wordt gewerkt aan de ontwikkeling van nieuwe typen Vezel Metaal Laminaten.

Het programma voor de opening is

16.15 uur Welkom door FMLC directeur dhr. J.W. Gunnink

Presentaties

Dhr. P. Busquin Europese Commissaris voor Onderzoek Dhr. R. Bemer Direkteur Generaal Innovatie
Dhr. J. Hinrichsen Director Structures A380 van Airbus Industrie

Openingsceremonie

Dr. A.W. Veenman Voorzitter Raad van Bestuur Stork NV Dhr J. van Houwelingen Voorzitter van NLR
Dr. N. de Voogd Voorzitter van het College van Bestuur van TU Delft

Ondertekening contract NIVR-FMLC

Dhr. B.A.C. Droste Voorzitter NIVR
Dhr. J.W. Gunnink Direkteur FMLC

17.30 uur Receptie

Verder zal de heer J. Thomas, voormalig Senior Vice President A380 en momenteel Special Advisor van de Chief Executive Officer van Airbus Industrie, de heer N. Forgeard, een kort woord spreken tijdens de opening.

Voor meer informatie:

J.W. Gunnink, direkteur FMLC. E-mail: (gunnink@fmlc.nl)

Tel.: 015-2514740//Fax: 015-2570786

Adres: Kluyverweg 6, 2629 HT Delft

DISCLAIMER:
The information contained in this communication is confidential and may be legally privileged. It is intended solely for the use of the individual or entity to whom it is addressed and others authorised to receive it. If you are not the intended recipient you are hereby notified that any disclosure, copying, distribution or taking any action in reliance of the contents of this information is strictly prohibited and may be unlawful. Stork is neither liable for the proper and complete transmission of the information contained in this communication nor for any delay in its receipt.