Nieuwe cao voor circa 500 medewerkers Glaverbel in zicht

Datum nieuwsfeit: 16-05-2001
Christelijk Nationaal Vakverbond (CNV)

Informatie: VOOR DE PERS

CNV Steen en glas is een vakgroep van de CNV BedrijvenBond

16-05-2001

Nieuwe cao Glaverbel in zicht

Een nieuwe cao voor de circa 500 medewerkers van de glasfabriek Glaverbel in Tiel is in zicht. Dinsdagavond omstreeks 23.00 uur bereikte vakgroepbestuurder Peter de Jong van CNV Steen en glas een akkoord met de werkgever. "Het is nog geen principeakkoord, maar omdat aan al onze wensen is tegemoet gekomen zal de bond dit met een positief advies voorleggen aan de leden", aldus De Jong.

Met ingang van 1 mei jongstleden worden de lonen verhoogd met vier procent. Ploegentoeslagen worden verhoogd met 0,5 tot 1 procent (5-ploegendienst). Het scholingsbeleid wordt afgestemd op de individuele loopbaanontwikkeling. Met de Glaverbeldirectie heeft de bond afgesproken periodiek overleg te zullen plegen over dit onderwerp.
De pensioenregeling wordt gemoderniseerd. De voorwaarde die de directie voorheen nog stelde, dat deze modernisering alleen kostenneutraal zou mogen zijn, is dinsdagavond van tafel gehaald op aandrang van CNV Steen en glas.
Al met al is bestuurder Peter de Jong tevreden over het bereikte resultaat: "De directie heeft alle punten uit hun eindbod geschrapt waartegen onze leden bezwaar aan tekenden. De overige punten uit het eindbod zijn blijven bestaan."

Nadere inlichtingen:

Peter de Jong (vakgroepbestuurder)
Wouter de Jong (persvoorlichter)