Politiebericht Limburg-Zuid: Sittard

Datum nieuwsfeit: 17-05-2001

Politiebericht Limburg-Zuid: Sittard 17-05-2001 Persberichten district Sittard (JvK/10.15 uur)

Nieuwstadt, dieven betrapt
De eigenaar van tuincentrum De Hazelaar in Nieuwstadt zag woensdagavond omstreeks 23.00 uur enkele mannen op het terrein van zijn bedrijf. Zij waren bezig met het aanreiken van plantgoed aan iemand die buiten de omheining stond. De man belde onmiddellijk de politie en ging alvast op onderzoek uit. Toen de mannen, drie in getal, bemerkten dat ze betrapt waren renden ze er tussen uit. De politie zocht het terrein nog af met een speurhond maar trof niemand meer aan. De goederen werden binnen de omheining terug gezet.

Sittard, politie vind geweer
Bij een onderzoek in een woning aan de Kastanjelaan trof de politie woensdagmiddag een jachtgeweer met bijbehorende munitie aangetroffen. Ook vond de politie een kleine hoeveelheid hard- en softdrugs en een busje met traangas. De 31-jarige bewoner werd aangehouden en ingesloten. De politie had een tip gekregen over het in de woning aanwezige vuurwapen.

Sittard, hennep
De politie heeft woensdag op de Schubertstraat in Sittard twee kleine maar professioneel ingerichte hennepplantages aangetroffen en vervolgens ontmanteld. Ruim tweehonderd nagenoeg oogstrijpe planten werden door de politie vernietigd. Het overige materiaal werd in beslag genomen. Tegen een 40-jarige bewoner werd proces-verbaal opgemaakt.