PvdA blij met aankondiging verbod handmatig telefoneren

Datum nieuwsfeit: 17-05-2001
Partij van de Arbeid

PERSVERKLARING

Den Haag, 17 mei 2001

Valk en Eurlings verheugd over aankondiging verbod handmatig telefoneren in auto

Gerrit Valk (PvdA) en Camiel Eurlings (CDA) reageren verheugd op de aankondiging van minister Netelenbos om het handmatig telefoneren in de auto te verbieden. De twee initiatiefnemers constateren dat de minister van Verkeer & Waterstaat zich, na aanvankelijke terughoudendheid, eindelijk voor honderd procent schaart achter het initiatiefwetsvoorstel Valk/Eurlings. De initiatiefnemers schorten de verdere behandeling van het wetsvoorstel op omdat de regeling die de minister voorstelt (wijziging van de RVV) sneller kan leiden tot een verbod dan het traject van het wetsvoorstel. Het gaat de twee kamerleden vooral om het zo snel mogelijk invoeren van een verbod op handmatig bellen. Elk verkeerslachtoffer dat kan worden voorkomen telt. Pas als de definitieve tekst aan de Tweede Kamer wordt voorgelegd zullen Gerrit Valk en Camiel Eurlings besluiten of hun initiatiefwetsvoorstel wordt ingetrokken. Als het voorstel van de minister onvoldoende zou zijn, kan het initiatiefvoorstel weer geactiveerd worden.

Voor meer informatie: Gerrit Valk 06-29583267

Camiel Eurlings 06-51828384