Mobiele bellers weten te weinig van tarieven

Consumentenbond

Mobiele bellers weten te weinig van tarieven
17 mei 2001

Mobiele bellers zijn niet goed op de hoogte van de nieuwe tarieven van KPN en Libertel voor bellen vanuit het buitenland. Dat blijkt uit het resultaat van onze stelling.

Op de stelling "KPN en Libertel hanteren per belvorm één tarief voor bellen vanuit het buitenland naar Nederland. Ik ben volledig op de hoogte van de tarieven" reageerde 82% met Nee, ik ben niet op de hoogte. Daarvan belt 78% met KPN of Libertel. De Consumentenbond vindt dat beide telecombedrijven in ieder geval de hen bekende klanten (vaste abonnees) moeten informeren over de nieuwe tarieven. De uitslag van deze stelling geeft aan dat dit nog niet voldoende gebeurd is. De Consumentenbond heeft KPN en Libertel al meerdere malen nadrukkelijk gevraagd om hun klanten goed te informeren. De telecombedrijven hebben de Consumentenbond hier nog geen antwoord op gegeven.