Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Klachtenregeling zendmast Harmelen snel realiseren

Datum nieuwsfeit: 18-05-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Harmelen, 18 mei 2001



Belangen Harmelense Inwoners

dringt nogmaals bij Tommel op snelle realisatie van

klachtenregeling zendmast aan

Begin deze maand presenteerde oud-staatssecretaris Tommel zijn bevindingen met betrekking tot de problematiek van de zendmasten in onze regio. Daarbij gaat het Belangen Harmelense Inwoners met name om de zendmast in Mastwijk en vooral om de beloofde klachtenregeling.

De inwonersvereniging heeft er deze week opnieuw bij de heer Tommel op aangedrongen de klachtenregeling los te koppelen van de algehele zendmastproblematiek. Dit, omdat het er naar uitziet dat een definitieve oplossing op korte termijn niet tot stand zal komen.

Aangezien de inwoners van onze regio (Woerden, Montfoort, Linschoten, Harmelen en Vleuten-De Meern) nog steeds overlast van de zendmast met Business Nieuws Radio ondervinden, kan een goede klachtenregeling niet snel genoeg van de grond komen.

De bedoeling is dat een inmiddels opgericht Stichting Zendmastproblematiek Utrecht alle klachten gaat oplossen die door de Rijksdienst voor Radiocommunicatie (RDR) en de Nozema (de beheerder van de zendmast) worden afgewezen. Het laatste komt in de meeste gevallen voor en daarmee worden de klachtenmelders aan leveranciers (de inwoner zelf of de handelaar draait dan voor de kosten op) en KPN (die er nauwelijks op reageert) overgelaten.

Klachten blijven melden!

Het is van het grootste belang dat inwoners in de regio, die de zender over de telefoon krijgen of waarvan apparatuur wordt gestoord, hun klacht melden. Hiervoor heeft Belangen Harmelense Inwoners een meldlijn beschikbaar: 0348-44.2016. De meldingen worden verzameld en aan de heer Tommel toegezonden. De vereniging houdt natuurlijk wel in de gaten of er iets mee gebeurt. Maar daar is de invoering van die klachtenregeling weer voor nodig.

Nadere informatie: J. Bakker, ( 0348-44.2016

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie