Politiebericht Limburg-Noord: Venlo

Datum nieuwsfeit: 21-05-2001

Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 21-05-2001 Mediabericht 21 mei 2001 (15.00 uur)

ECHT 2 Verkeersgewonden

ECHT Maandagmiddag omstreeks 13.10 uur raakten twee personen gewond bij een ongeval op de A2 (rijrichting Maastricht).

Omstreeks het genoemde tijdstip reed er een vrachtauto bestuurd door een 41-jarige man uit Maaseik over de A2. De laadbak van de vrachtauto kwam tijdens het rijden door onbekende oorzaak omhoog. Hierdoor raakte de laadbak de brug ter hoogte van Berkelaar. De laadbak bleef achter de brug hangen en kwam vervolgens op de rijbaan terecht. De vrachtauto trok hierdoor naar de linkerrijbaan met als gevolg dat een personenauto die daar op dat moment reed bekneld kwam te zitten tussen de vrachtauto en de vangrail. Een bestelbusje reed vervolgens achterop de personenauto. Beide inzittenden van de personenauto raakten bij de aanrijding gewond en ze zijn per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis in Maastricht. De bestuurder van het bestelbusje raakte niet gewond.

In verband met takelwerkzaamheden is de rijbaan tijdelijk gestremd. Het verkeer wordt omgeleid. Op dit moment zijn de personalia van de gewonden en van de bestuurder van het bestelbusje nog niet bij de politie bekend. Zodra dit wel het geval is volgt er een aanvullend bericht op internet.