Informatiemiddag starters bij Kamer van Koophandel Lelystad

Bron: Kamer van Koophandel Lelystad
Kamer van Koophandel Lelystad

KvK informatiemiddag voor starters

Op 21 mei organiseert de kamer van koophandel weer een Startpunt eigen bedrijf. Deze informatieve middag is eigenlijk onmisbaar voor degenen die van plan zijn een eigen bedrijf te starten. In één dagdeel kunnen zij zich oriënteren op de mogelijkheden, maar ook de valkuilen die zij kunnen tegenkomen bij de eerste stappen op het ondernemerspad.

Bedrijvenconsulent G.J. ten Broek laat onder meer de volgende onderwerpen aan bod komen:

* belangrijke ondernemerseigenschappen en -vaardigheden
* inschrijving in het handelsregister

* de keuze van handelsnaam en rechtsvorm

* vestigingswetgeving nut en noodzaak van een ondernemingsplan
* investering en financiering

* belasting en verzekeringen

Om zoveel mogelijk te kunnen ingaan op de vragen van de deelnemers is de grootte van de groep maximaal 20 personen.

De belangstelling voor deze middagen is vaak zo groot, dat tijdig aanmelden noodzakelijk is. De Startpuntbijeenkomst vindt plaats op maandag 21 mei van 13.30 tot 16.00 uur in het OndernemingenCentrum Flevoland aan Het Ravelijn 1 in Lelystad. De kosten bedragen f 50,- per persoon. Aanmelden is mogelijk tot uiterlijk 17 mei. Voor aanmelding en meer informatie: G.J. ten Broek, tel. (0320) 286 286.