Een derde van zakelijke software wordt illegaal gebruikt

Datum nieuwsfeit: 21-05-2001

'EENDERDE VAN ZAKELIJKE SOFTWARE WORDT ILLEGAAL GEBRUIKT'

Software-industrie loopt wereldwijd 28.9 miljard gulden mis volgens BSA's 2000 Global Software Piracy Study

Londen/Den Haag, 21 mei 2001 ? Business Software Alliance (BSA), een samenwerkingsverband van softwareproducenten, schat op basis van nieuwe cijfers dat de Europese software-industrie vorig jaar 8.3 miljard gulden is misgelopen door softwarepiraterij. Wereldwijd is de software-industrie 28.9 miljard gulden misgelopen.

1 op 3 softwarepakketten illegaal
Uit Global Software Piracy Study, een jaarlijks terugkerend onderzoek, blijkt dat Europese bedrijven gemiddeld één op de drie softwarepakketten illegaal gebruiken. In het Nederlandse bedrijfsleven ligt ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen