Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Compaq lanceert productstrategie voor Internet-toegang

Datum nieuwsfeit: 22-05-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Compaq lanceert nieuwe productstrategie voor Internet-toegang

Nieuwe Evo-productfamilie vereenvoudigt en verbetert het gebruik van zakelijke pc-producten

Gouda, 22 mei 2001 - Compaq introduceert een Access Business strategie die gebaseerd is op het in de markt zetten van drie submerken; Presario voor thuiscomputers en diensten, iPAQ voor internet innovaties bedoeld voor het individu en het nieuwe merk Evo voor een geheel nieuwe productfamilie voor zakelijk gebruik. De 'Evo' productlijn vormt een nieuwe standaard voor eenvoud, vernieuwing en meerwaarde voor zakelijke klanten. Compaq's huidige PC-lijnen; de Armada, Deskpro, iPAQ Desktop, Professional Workstation en thin-clients, zullen in de loop van de komende twaalf maanden uit het productaanbod van Compaq verdwijnen en vervangen worden door Evo-producten.

De lancering van Evo is de eerste belangrijke stap van Compaq's nieuwe Access Business Group, die eerder deze maand werd opgericht. Het oprichten van deze nieuwe divisie maakt deel uit van een strategisch initiatief van Compaq om haar leidende positie in de access-markt verder te versterken. Deze markt, die bestaat uit PC's, producten en technologieën voor Internet-toegang, entertainment-apparaten en oplossingen voor persoonlijke draadloze communicatie, bezorgde Compaq in 2000 een omzet van twintig miljard dollar. Dankzij de recente reorganisatie van het bedrijf is Compaq beter in staat om haar leidende positie in deze access-markt verder te versterken, door innovatieve technologieën op de markt te brengen en actief te worden op nieuwe markten, zoals die voor handheld-PC's en micro-projectoren.

De Evo-productlijn, die 22 mei as. wereldwijd wordt geïntroduceerd, is ontwikkeld voor veeleisende zakelijke gebruikers in netwerkomgevingen en bestaat uit een aantal notebook-PC's en workstations. Later dit jaar zal de Evo-lijn worden uitgebreid met desktop-PC's en thin-client computers.

"Het submerk Evo staat voor een familie van zakelijke access-producten die klanten de mogelijkheid bieden het gebruik van technologie op hun eigen voorwaarden en in hun eigen tempo te laten evolueren. Evo vertegenwoordigt de geleidelijke evolutie naar het volgende ICT-tijdperk in het bedrijfsleven die het ontwerp van PC-producten ingrijpend zal veranderen, het gebruik ervan zal vereenvoudigen en volledig zal integreren in de bedrijfsomgeving. Daarnaast zal Evo voorzien in innovatieve producten en oplossingen die aan nieuwe wensen en behoeften van gebruikers tegemoetkomen. Deze nieuwe en geavanceerde producten zullen klanten de mogelijkheid bieden pc's volgens een geheel nieuw concept te kopen en daarmee ervaring op te doen, zonder dat zij daardoor hoeven af te zien van de tot nu toe gangbare producten die zij misschien ook nog willen aanschaffen.", zegt Hans de Jong, Directeur Access Business Group van Compaq in Nederland.

Alle Evo-producten worden gekenmerkt door een nieuw en opvallend antraciet- en zilverkleurig ontwerp. De nieuwe 'look and feel' onderstreept de evolutie die Compaq aanbiedt, van de traditionele grijze kast naar het gestroomlijnde access-apparaat, dat naadloze toegang tot content biedt.

Access Business Group
Compaq's Access Business Group biedt eenvoudige, innovatieve oplossingen voor Internet-toegang op kantoor en thuis, waarmee op elk moment en overal gecommuniceerd kan worden. Daarnaast ontwerpt Compaq al haar producten, services en programma's met het oog op optimale bruikbaarheid en toegankelijkheid. Compaq is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke productiemethoden en -ontwerpen.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is een van 's werelds marktleiders op het gebied van Internet-infrastructuren en -toegang. Compaq ontwerpt, ontwikkelt, produceert en levert, al dan niet in samenwerking met haar partners, een breed scala aan end-to-end enterprise oplossingen, waaronder hardware, software, opslagsystemen en diensten. In meer dan 200 landen verkoopt Compaq haar producten en diensten, voornamelijk aan het bedrijfsleven, consumenten, de overheid en onderwijsinstellingen.

Meer informatie over Compaq en haar producten en diensten, alsmede klantenondersteuning, is beschikbaar op www.compaq.nl.

THIS PRESS RELEASE MAY CONTAIN FORWARD-LOOKING STATEMENTS BASED ON CURRENT EXPECTATIONS THAT INVOLVE A NUMBER OF RISKS AND UNCERTAINTIES. THE POTENTIAL RISKS AND UNCERTAINTIES THAT COULD CAUSE ACTUAL RESULTS TO DIFFER MATERIALLY INCLUDE, AMONG OTHERS: MARKET CONDITIONS, PARTICULARLY IN THE U.S.; INCREASED COMPETITIVE ENVIRONMENT AND PRICING PRESSURES; DISRUPTIONS RELATED TO RESTRUCTURING ACTIVITY AND DELAYS IN THE IMPLEMENTATION OF CHANGES IN DELIVERY MODELS. FURTHER INFORMATION ON THESE AND OTHER FACTORS THAT COULD AFFECT COMPAQ'S FINANCIAL RESULTS IS INCLUDED IN COMPAQ'S SECURITIES AND EXCHANGE COMMISSION (SEC) FILINGS, INCLUDING THE LATEST ANNUAL REPORT ON FORM 10-K AND THE LATEST QUARTERLY REPORT ON FORM 10-Q.


- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jeanette de Wilde, tel. 0182 - 565807, e-mail: (Jeanette.dewilde@compaq.com) Of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Perlita Fränkel, tel. 023 - 5628208, e-mail: (perlitaf@monogram.nl)

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie