Nieuwe locatie hondentraining in Utrecht

Datum nieuwsfeit: 22-05-2001
Utrecht, 22 mei 2001

De cursus Gehoorzame Huishond, de hondentraining van de Dierenbescherming, die in Utrecht voorheen plaatsvond op het Nijennrodeplantsoen verhuist naar een andere plek. Met ingang van heden wordt er getraind op hondenspeelweide 'Mirra' aan de Perudreef in Utrecht Overvecht. De hondencursus moest op zoek naar een ander geschikt trainingsveld omdat ecologische oevers aangelegd worden en het Nijenrodeplantsoen opnieuw wordt ingericht.

De nieuwe locatie van de Utrechtse hondentraining bevindt zich in Park 'Vechtzoom' in Utrecht Overvecht aan de overzijde van het huidige trainingsveld. Deze plek is zowel met de auto als met het openbaar vervoer goed bereikbaar. Parkeren kan bij bejaardentehuis 'Zuilenstede' aan de Perudreef. Vanaf hier is het 50 meter lopen naar het trainingsveld.

In de cursus Gehoorzame Huishond leren hond én baasje spelenderwijs om beter naar elkaar te luisteren. De cursus wordt verzorgd door enthousiaste, goed opgeleide trainers. Er wordt elke zaterdag getraind in kleine groepen, ingedeeld naar leeftijd en niveau. Alle honden vanaf 7 weken oud kunnen op elk gewenst moment instappen in de cursus.

Voor f100,- inclusief lidmaatschap Dierenbescherming, kan men twaalf maanden lang elke zaterdag trainen.

Meer informatie en/of inschrijvingen bij de Dierenbescherming afdeling Utrecht en omstreken, telefoon 030-246 88 66.

Noot voor de pers:
Voor meer informatie: Dierenbescherming afdeling Utrecht en omstreken, Michiel 5de Wit, tel. 030-246 88 66

Dierenbescherming afdeling Utrecht en omstreken
Postbus 10.000