Politiebericht Utrecht: district Eemland noord

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 23-05-2001

Politiebericht Utrecht: district Eemland noord, 09.50 uur
Automobilist onder invloed

SOESTERBERG Een 62-jarige automobilist uit Soesterberg is afgelopen nacht betrapt op het rijden onder invloed.

Surveillerende politiemensen controleerden op de Moerbessenberg de bestuurder waarbij bleek dat hij alcohol had gedronken. Na de ademanalyse op het bureau bleek dat hij 2 promille alcohol in zijn lichaam had. Het rijbewijs werd ingevorderd. De man moet zich binnenkort verantwoorden bij de rechtbank.

Snelheidscontrole

SOEST De politie hield dinsdagmiddag een snelheidscontrole met de lasergun op de Laanstraat. Er werden drie bestuurders betrapt. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 62 km.

Hierna werd gecontroleerd op de Nieuweweg en ook daar werden drie bestuurders betrapt. Hier bedroeg de hoogst gemeten snelheid 82 km. Verder kregen 6 bestuurders een bekeuring voor het niet dragen van de gordel.