Gemeente Ferwerderadiel - begeleiding jongerenadviesraad

Datum nieuwsfeit: 23-05-2001

Begeleiding van de jongerenadviesraad door jongerenwerker

Tijdens de vergadering van de commissie welzijn, sport en welzijn van afgelopen maandag is een voorstel besproken over de inzet van een jongerenwerker voor begeleiding van de jongerenadviesraad in de gemeente Ferwerderadiel. Met de inzet van een jongerenwerker wordt beoogd om de jongerenadviesraad op weg te helpen om organisatorisch een en ander goed te kunnen opzetten.

Alle fracties waren zeer ingenomen met het voorstel en waren van mening dat de jongerenadviesraad alle steun verdient bij het uitvoeren van haar werkzaamheden. Aangezien ervaring en kennis omtrent het functioneren van een jongerenadviesraad bij zowel de jongerenadviesraad als de gemeente ontbreekt, is op advies van de jongerenadviesraad het voorstel gedaan voor professionele ondersteuning. Als bijkomend voordeel waarborgt ondersteuning van buitenaf het onafhankelijke karakter van de jongerenadviesraad. Voor begeleiding zal dan de hulp worden ingeroepen van Stichting de Ploeg uit Beetsterzwaag.