CD Stilelibero van Eros Ramazzotti krijgt gouden plaat

Datum nieuwsfeit: 24-05-2001

BMG NEDERLAND

Goud voor Eros Ramazzotti

Amper zes maanden na de release van Stilelibero, het nieuwe studioalbum van de charismatische Italiaanse superster Eros Ramazzotti, is de cd bekroond met een gouden plaat. Zoals de fans van Eros gewend zijn, staat ook deze cd weer vol met romantische liedjes, ontroerende ballads en zomerse uptempo nummers.

Op 24 mei a.s. is Eros Ramazzotti in Nederland voor een eenmalig, uitverkocht, concert in Ahoy. Dit concert maakt deel uit van de Stilelibero Tour die in april dit jaar is gestart en bestaat uit 80 concerten door heel Europa.

Piu Che Puoi is de tweede single van dit album. Piu Che Puoi is een duet met niemand minder dan de Amerikaanse actrice/zangeres Cher.

Het laatste album van Eros Ramazzotti, Eros, verscheen in 1997 en behaalde in Nederland dubbel platina. In Nederland verkocht Eros Ramazzotti in totaal 1.2 miljoen albums.

De carriere van de 37-jarige Ramazzotti is indrukwekkend; wereldwijd meer dan 20 miljoen verkochte albums, tientallen gouden en platina platen, een MTV Music Award voor beste Italiaanse zanger, twee maal een World Music Award, een Duitse Echo Award voor Beste Internationale zanger, uitverkochte concerten waaronder optredens in de Londense Royal Albert Hall en de Wembley Arena, duetten met grote sterren als Andrea Bocelli, Tina Turner en Cher en vele top 10 hits.

Voor meer informatie:
BMG Nederland