Benoemingen bij Ahold

Bron: Koninklijke Ahold
Koninklijke Ahold

Benoemingen bij Ahold

Zaandam, 11 april 2001 - De Raad van Bestuur van Ahold heeft de heer Th. Smit RA per 1 april 2001 benoemd tot Concerndirecteur Interne Accountantsdienst Ahold. Thijs Smit werkt sinds augustus 2000 bij deze dienst. Daaraan voorafgaand vervulde hij senior managementfuncties bij onder meer Corus en KPN.

Thijs Smit is de opvolger van P.P.M. Ekelschot RA, die per 1 april 2001 is benoemd tot Concerndirecteur Financial Services. Hij volgt in deze functie de heer C. Sterk RA op, die gebruik heeft gemaakt van de regeling voor vervroegde uittreding.

Bij Ahold Polska is Frank Rijksen per 24 april 2001 benoemd tot Chief Financial Officer. Hij volgt Marc Prevoo op, die buiten Ahold een functie zal aanvaarden. Rijksen is momenteel werkzaam als hoofd Controlling bij de Etos Groep. In zijn nieuwe functie rapporteert hij aan Jacquot Boelen, CEO Ahold Polska. In zijn functie bij Etos wordt hij per 23 april 2001 opgevolgd door Sjoerd Schaafsma, momenteel Corporate Controller voor de regio Latijns Amerika. Schaafsma rapporteert aan John van der Ent, CEO Etos Groep.