Locatietheaterstuk Ginnungagap

Datum nieuwsfeit: 25-05-2001
Locatietheaterstuk Ginnungagap

Datum: 25, 26 en 27 mei 2001

Op het Stenen Hoofd, een culturele locatie in het Amsterdamse IJ, voert Studenten Toneelvereniging Amsterdam (STA!) op 25, 26 en 27 mei 2001 het locatiestuk Ginnungagap op. Aan de basis van het stuk ligt de Edda, de schatkamer van de Scandinavische mythologie en heldenverhalen. De 22 acteurs brengen onder regie van Eva Goossens op geheel eigen wijze de Scandinavische goden tot leven.

De acteurs hebben door middel van improvisaties de karakters van de goden vertaald naar een beeldend stuk. In dit spektakelstuk krijgt de toeschouwer een kijkje in de wereld van Odin, Thor, Freja, Njord en de vele andere goden. De toeschouwer belandt in de Ysdragil, de levensboom en het dak van de wereld waar de goden huizen en beleeft de dagelijkse praktijk in het godenrijk.

Extra informatie:
Aanvang: 20:30 uur
Kaartverkoop: fl 5,-
(reserveren niet mogelijk)
Locatie: Het Stenen Hoofd, aan de Westerdoksdijk te Amsterdam
Meer info:www.locatietheater.nl

STA! (Studenten Toneelvereniging Amsterdam)
Trompenburgstraat 109A IV
1079 TT