Keltisch weekend in Apeldoorn

Datum nieuwsfeit: 26-05-2001

PERSBERICHT - 14 MEI 2001

Sterke mannen, doedelzakspelers en drumbands in Apeldoorn

Met DFDS Seaways korting naar de Kelten

DFDS Seaways, de ferrymaatschappij tussen IJmuiden en Newcastle geeft met een speciale kortingskaart haar klanten en reisbureaumedewerkers een voorproefje op hun reis naar Schotland met de Continental Highland Games in Apeldoorn.

Op zaterdag 26 mei en zondag 27 mei vindt er in Sportpark Orderbos in Apeldoorn een spectaculair Keltische weekend plaats. Hoogtepunten op de zondag zijn de DFDS Seaways Solo Competitie voor Doedelzakspelers en het DFDS Seaways kampioenschap voor MiniDoedelzakbands.

Tijdens het Schots-Ierse weekend vinden er diverse activiteiten, wedstrijden en optredens plaats, zoals traditionele Schotse oersporten, Ierse- en Schotse dans, Highland Dancing, doedelzakband `Massed Band' en diverse drumbands. Het Keltisch weekend, georganiseerd door Britain Promotions, wordt o.a. gesponsord door DFDS Seaways die op de Highland Games vertegenwoordigd is door middel van een promotiestand. Via een kortingsbon ter waarde van fl 2,50 kunnen passagiers van DFDS Seaways kennis maken met de Kelten. De normale entreeprijs bedraagt fl 15,00 p.p. Reisbureaumedewerkers met interesse voor de kortingsbon kunnen bellen met 0255-537556.

DFDS Seaways is de ferrymaatschappij tusen IJmuiden en Newcastle. Per
1 juli neemt DFDS Seaways de super-luxe m.s.Queen of Scandinavia in de vaart op de route IJmuiden - Newcastle. De Queen of Scandinavia biedt plaats aan 1760 passagiers.

Noot voor redacties