EK ponyvierspannen Sandringham afgelast vanwege MKZ

EK ponyvierspannen Sandringham en CH Zelhem afgelast

05/04/2001

Sandringham, 5 april 2001
Het Europees Kampioenschap voor ponyvierspannen in Sandringham is afgelast vanwege het Mond en Klauwzeer virus.
Het laatste "echte" Europese kampioenschap voor deze categorie zou van 28 juni t/m 1 juli gehouden worden. De Britse organisatoren hebben echter een verzoek ingediend bij de FEI om dit kampioenschap te houden in juli 2002.
In 2003 worden in de Franse plaats Saumur kampioenschappen gehouden voor ponyvierspannen,-tweespannen -en enkelspannen. Hierdoor kunnen echter minder ponyvierspannen per land deelnemen.

Gisteravond bereikte ons het bericht dat het concours hippique Zelhem (2-4 juni) , waar een nationale menwedstrijd gehouden zou worden, ook is afgelast. Menwedstrijd Beekbergen heeft aangegeven eventueel bereid te zijn het Nederlands Kampioenschap voor de vierspannen paarden, wat in Zelhem verreden zou worden, in Beekbergen te willen organiseren. De organisatie van de menwedstrijd Uden (19-20 mei) beslist begin volgende week of deze wedstrijd plaats zal vinden.