Samsung kiest webMethods voor halfgeleidersmarktplaats

Datum nieuwsfeit: 28-05-2001

PERSBERICHT

Samsung Electronics kiest webMethods om integratieplatform te leveren voor halfgeleidersmarktplaats

webMethods' integratieplatform maakt verbinding met grote klanten voor halfgeleiders mogelijk via I2's TradeMatrix-platform

Amsterdam, 28 mei 2001 - webMethods (Nasdaq: WEBM), toonaangevend aanbieder van integratiesoftware, maakt bekend dat Samsung Electronics, aanbieder van halfgeleiderproducten, het webMethods-integratieplatform heeft gekozen om een besloten marktplaats in te richten (c-dance.samsungsemi.com) voor de on line verkoop van halfgeleiders.

De site is gebouwd als een on line coöperatief systeem en verbindt wereldwijde klanten voor halfgeleiders met Samsung Electronics door middel van het webMethods-integratieplatform. Dank zij de oplossing van webMethods kan Samsung Electronics de toepassing van op samenwerking gerichte of collaborative e-business versnellen en direct met de back-end systemen van haar klanten informatie uitwisselen en datatransacties uitvoeren.

Het webMethods-integratieplatform zal door middel van RosettaNet-standaarden Samsung Electronics en haar halfgeleiderklanten integreren met het i2 TradeMatrix-platform.

Deze deal is de eerste in Korea die voortkomt uit de onlangs uitgebreide samenwerking tussen webMethods en i2. Als onderdeel van de samenwerking biedt i2 het webMethods-integratieplatform aan als kernonderdeel van i2 TradeMatrix Network en Solutions.

"Het doel van dit project is om een on line verkoopkanaal voor Samsung's halfgeleideractiviteiten te bouwen," zegt Hyung-Moon Kim, vice president van Samsung. "Om dit doel te bereiken werken we met de beste aanbieders van integratieoplossingen, zoals webMethods, om de RosettaNet-standaarden voor e-business te ondersteunen. Wij geloven dat het webMethods-platform de ontwikkeling van een coöperatief systeem mogelijk maakt dat alle processen in de distributieketen kan beheren, van inkooporders tot aflevering."

Over Samsung Electronics

Samsung Electronics, dat in 2000 een totale omzet van 27 miljard Amerikaanse dollar behaalde, is toonaangevend in de wereldwijde elektronica-industrie. Het Koreaanse concern heeft vestigingen in ongeveer 50 landen en heeft wereldwijd 66.000 medewerkers in dienst. Het bedrijf bestaat uit drie business units: Digital Media, Semiconductors en Information & Communications. Bezoek voor meer informatie: www.samsungelectronics.com.

Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende leverancier van integratiesoftware. Het integratieplatform van webMethods stelt klanten in staat om een meetbaar rendement op hun investering te behalen, door bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-toepassingen, databases en werkstromen te koppelen. Deze koppeling kan zowel binnen de onderneming worden gerealiseerd als daarbuiten, met andere bedrijven. Met het integratieplatform van webMethods kunnen klanten kosten verminderen, nieuwe bronnen van inkomsten genereren, de banden met hun klanten verstevigen, de efficiëntie van de distributieketen verbeteren en de interne zakelijke processen stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa, Azië en de Pacific. webMethods bedient wereldwijd meer dan 625 klanten, waaronder wereldwijde top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical, The Ford Motor Company, Grainger, Motorola en Starbucks. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Accenture, Ariba, Broadvision, Commerce One, Deloitte Consulting, EDS, Hewlett-Packard, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG Consulting, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel Systems. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com

Contactpersonen:

Jill Latta