Kort geding tegen toelating van verboden landbouwgif

0100,0100,0100Times New RomanPERSBERICHT

Utrecht, 28 mei 2001

Kort geding tegen toelating van verboden landbouwgif

Stichting Natuur en Milieu en de Zuid-Hollandse Milieufederatie eisen in een kort geding opschorting van het besluit om een verboden landbouwgif via omwegen toch toe te laten. De organisaties hebben ook beroep aangetekend tegen het omstreden besluit, maar willen dat het gifmiddel in elk geval verboden blijft totdat over het beroep een beslissing is genomen.

Het gaat om het schimmelbestrijdingsmiddel chloorthalonil, nummer vijf op de ranglijst van meest gebruikte
bestrijdingsmiddelen in Nederland. Stichting Natuur en Milieu en de Zuid-Hollandse Milieufederatie ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen