SurfControl past beeldherkenning van First 4 Internet toe

Datum nieuwsfeit: 28-05-2001
SurfControl past beeldherkenning van First 4 Internet toe

Rotterdam, mei 2001 - SurfControl, de Internet Filtering Company, gaat haar producten uitrusten met beeldherkenning software van First 4 Internet Limited.

Door de overeenkomst met First 4 Internet kan SurfControl een image engine software pakket ontwikkelen en aanbieden waarmee klanten van het bedrijf het categoriseren van beelden in gegevensbestanden kunnen automatiseren.

Nu filtering een must have product is geworden, is het belangrijk dat onze software steeds meer soorten inhoud kan herkennen. De toevoeging van een voorziening voor beeldherkenning aan onze web- en email producten past in deze ontwikkeling. We hebben het afgelopen jaar een aantal producten beproefd en geëvalueerd. Daaruit is naar voren gekomen dat F4I het meest uitgebreide en meest geavanceerde beeldherkenning software platform aanbiedt. Niet minder dan 95% van de gescande beelden wordt juist geïdentificeerd en gecategoriseerd. We zijn er trots op dat we onze bestaande en nieuwe klanten deze faciliteit nu kunnen bieden , aldus Steve Purdham, CEO SurfControl.

Naar schatting heeft 27% van de Fortune 500 bedrijven te maken met claims vanwege misbruik van email- en Internet systemen door werknemers.

Volgens een onderzoek van IDC Research is 30 tot 40% van de Internet activiteiten van werknemers niet zakelijk. De schadepost voor werkgevers loopt in de miljoenen euro. De noodzaak voor technologische oplossingen is groot; SurfControl schat de omvang van de web- en email filter markt voor de periode 2000 2004 op een kleine 4 miljard euro.

Voor meer informatie: (Erik.Jan.Koedijk@SurfControl.com)

SurfControl, de Internet Filtering Company
SurfControl plc (EASDAQ:SRFC/Londen:SRF) is met het aanbod van filtering oplossingen wereldleider op het gebied van verantwoord Internet gebruik. Er zijn oplossingen voor thuis, het onderwijs en het bedrijfsleven. De reeks SurfControl producten voorziet in expert filtering, Pass-Through en Pass-By technologieën om een productieve Internet omgeving te creëren op de werkplek en een kindveilig Internet thuis en op school.

De uitgebreide serie oplossingen bestaat onder meer uit SuperScout Web Filter de marktleider voor Internet productiviteit binnen het bedrijf; SuperScout Email Filter beheer van inhoudbeveiliging, CyberPatrol de marktleider voor verantwoord internet gebruik door kinderen op school en thuis; en SurfControl Content Filtering SDK de beproefde filter oplossing voor ISPs, zoekmachines, Internet Appliances en ASPs.

SurfControl werkt samen met partners zoals AT&T, CheckPoint Software, Cisco Systems , Hewlett Packard IBM, Intel, Microsoft s Web TV.

SurfControl heeft wereldwijd 347 medewerkers en kantoren Californië en Massachusetts in de VS, Manchester, Londen, Rotterdam, Wenen, Frankfurt en Sydney.

Voor meer informatie: www.surfcontrol.nl
Voor nadere informatie nav dit persbericht:
European Marketing Group
Wim Kardux